2692 ur spår i Hammarby

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Pontus

2692 ur spår i Hammarby

Inlägg av Pontus »

Bild
2692 spårade ur i Hammarby när den puttades av Gullplutten. Den rev också ner "grinden" till provspåret. Just nu håller Tågias personal på att lyfta 2692 rätt igen.
Pontus

Inlägg av Pontus »

Just nu har de satt en stor domkraft under vagnen och lyft upp den. Tyvärr kan jag inte gå ner och ta några bilder. Och staketet är i vägen om jag tar från fönstret...
Traesk

Inlägg av Traesk »

Lustigt att det var samma vagn som i den här tråden. :) Observera att ett av felen var just vagnnumret dock, det riktiga var just 2692.
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=22345
Pontus

Inlägg av Pontus »

Sådär, nu drog de bort 2692 efter att ha jobbat bra många timmar. (kl 19.12)
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

På väg in till spår 1, tycker jag det ser ut som. Tur att strömskenan var på andra sidan spåret.

Undrar hur detta kunde hända. Kan inte påminna mig några konstigheter i spåret där. Dåligt spårläge? Knappast, hela bangården är ganska så nyrenoverad.

//Lars S
Användarens profilbild
Fredrik E
Kontakt:

Inlägg av Fredrik E »

Nyrenoverat garanterar inte fel på anläggningen, konstruktions/monterings/utförande-fel?
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

Grovsnus skrev:Nyrenoverat garanterar inte fel på anläggningen, konstruktions/monterings/utförande-fel?
Visst, helt sant. Man kan ju ha slarvat med riktning och stoppning av spåret så att det satt sig.

//Lars S
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Lars Stegenius skrev:
Grovsnus skrev:Nyrenoverat garanterar inte fel på anläggningen, konstruktions/monterings/utförande-fel?
Visst, helt sant. Man kan ju ha slarvat med riktning och stoppning av spåret så att det satt sig.

//Lars S
Det kan ju vara projekteringsfel också, det behöver inte vara slarv.

Det är så mycket som kan bli fel i en växel så att bara döma känns lite dumt.

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Skriv svar