Parsimony
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Härifrån (hemma) går det bra!
1. Kolla med att i kommandofönstret skriva (i xp: start > kör > cmd)
Svarar den så går dina signaler fram å tillbaka.
2. skriv sedan
Får du nåt svar som liknar Name och Adress, i andra stycket (Det första är du), så kan du och det nätverket du kör från, göra en namnupplösning i dns-servern. Mao, omvandla ett domännamn till det språk som internet förstår: ip-adress.
Kan den ej slå upp namnet, å få fram ip, då är nån dns server nånstans fallerad. mest troligen ditt jobbs.
1. Kolla med att i kommandofönstret skriva (i xp: start > kör > cmd)
Kod: Markera allt
ping www.parsimony.net
2. skriv sedan
Kod: Markera allt
nslookup www.parsimony.net
Kan den ej slå upp namnet, å få fram ip, då är nån dns server nånstans fallerad. mest troligen ditt jobbs.
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Ok, kör du Millenium, 98:an så skriver du command i körrutan istället för cmd.Björn J. skrev:Oh det lär avancerat.
Får se om jag orkar med sådana undersökningar i morgon.
Vi kör väl nån version av Win. Millennium här skulle jag tro...
tack iallafall!
Bj.
hela operationen tar ca 10 sekunder, mer om du msåte leta efter tangenterna på tangentbordet. Jag gjorde det på 8.
Re: Parsimony
Har samma problem. Går inte att komma åt Postvagnen via ADB-kontoret (GS ISP).Björn J. skrev:Är det bara jag (från jobbdatorn) som inte kommer åt Postvagnen, Bussnack och Landgången?
Bj.
/JAgr
Varsegod! Det är första stycket, första kapitlet i grundkursen för nätverk.Spårvagnsmicke skrev:Det var ett riktigt matnyttigt tips att ha i fickan vid behov. Tack!
å tänk, sånt kan de inte på supporten för UPC/Chello!!! Så där sitter man som kund å betalar 399 kr per månad, å får hjälpa supporten med de mest rudimintära sakerna... skrämmande! Snart får man väl instruera kirurgen soms ka operera mig cokså...
Ellers kan du ta extraknäck på UPC...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Och....... så kanske de går med vinst
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
- stormtranz