Windows är fantastiskt! eller hur!?

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Jag har också XP, nu när jag lärt mig hur det funkar är det inga problem.
Det där med blåa skärmar har jag aldrig upplevt. Jag tror inte heller att systemet hängt sig en enda gång, det bara rullar på.
Men ett stort irritationsmomnent är att äldre program inte fungerar tillsammans med XP. I hemnätverket har dom andra datorena Win minilleium det går inte helt problemfritt, ävensom datorena funkar bra inbördes. Systemets skrivare är inte ansluten som nätverksskrivare, och det är väl egentligen det som de andra datorerna inte fattar... Nätet, bredbandet, kommer alla åt via en router, och det funkar bra.

Bj.
Vadå jag dyster?
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Q skrev:[Till Spårvangsmicke:

Det jag sa om att winXP släpper ett par bugfixes i veckan innebär INTE att man får vänta på nästa release av ett *nix system för att få det fixat.. Du kan uppgradera version under drift om du vill det. Men det jag mena va det att det behövs inte nägra fixar för säkerhetshål. För de finns knappt!

Den glade hem,användaren som kör XP kan kanske inte vill ha några avancerade funktioner, men när nått går åt fanders så är det standard MS repartion som gäller, dvs formatera och installera om.
Något som som sagt oftast kan utföras utan omstart under Solaris.

Å andra sidan är det dumt att som root i ett *n*x system skriva

Kod: Markera allt

rm -R /
Det som händer då låter sig nämligen inte göras i windows, man raderar samtliga filer på hela datorn. Kan också göras så här:

mv -R / /dev/null
Den här är också kul:

cat /dev/zero > /dev/null
Om man vill retas med någon så.....
(Vad som händer är att man flyttar en förbenad massa nollor till ingenstans. Totalt onödigt, men det kräver mycket processorkraft.

/BOfH

http://www.dash.hh.se/~bofh
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
adtranz

Re: Windows är fantastiskt! eller hur!?

Inlägg av adtranz »

Björn J. skrev:Bild

Höll på att söka efter en fil på min hårddisk när detta meddelandet plödsligt dök upp....

"How do You fil?!"

Bj.

även herr Gates kan skämta ibland :lol:
Användarens profilbild
Odd

Inlägg av Odd »

Björn J. skrev:Jag har också XP, nu när jag lärt mig hur det funkar är det inga problem.
Det där med blåa skärmar har jag aldrig upplevt. Jag tror inte heller att systemet hängt sig en enda gång, det bara rullar på.
Men ett stort irritationsmomnent är att äldre program inte fungerar tillsammans med XP. I hemnätverket har dom andra datorena Win minilleium det går inte helt problemfritt, ävensom datorena funkar bra inbördes. Systemets skrivare är inte ansluten som nätverksskrivare, och det är väl egentligen det som de andra datorerna inte fattar... Nätet, bredbandet, kommer alla åt via en router, och det funkar bra.
Bj.
Numera har jag bytt från Win2K till WinXP, men det var mer än ett år efter släppet. För att klara av kompabilitet med en del gamla program så kör jag Partition Magic Bootmanager. Fungerar alldeles utmärkt. Det tar 3 sekunder extra i starttid, men väljer jag inget så startas XP. Annars kan jag välja Win98.

Att PM är ett kompetent program, som numera även fungerar med XP, och dessutom relativt billigt gör ju inte saken sömre. Köprekommendation!!!

Provversion finns på http://www.powerquest.com/.

Andra tillverkare har liknande program. De funkar säkert lika bra.
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

Kan man ha som att det ser ut som Windows XP Theme på en windows 98 dator?
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

stormtranz skrev:Kan man ha som att det ser ut som Windows XP Theme på en windows 98 dator?
Jag menar Windows XP teman på Windows 98!Kan man? :roll:
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Höll på att söka efter en fil på min hårddisk när detta meddelandet plödsligt dök upp....

"How do You fil?!"

Bj.
Jag gick till kylskåpet för att kolla efter fil eller yoghurt och när jag kom tillbaka... ja då var datorn i uppror...

Bild
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

Bussmicke skrev:

"How do You fil?!"

Bj.
Jag gick till kylskåpet för att kolla efter fil eller yoghurt och när jag kom tillbaka... ja då var datorn i uppror...

Bild
Finns de här skämten på din hemsida Bussmicke?
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Låst