Metro Approves D.C. Plan for Light Rail:
http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/ar ... 3Jul3.html
DC Alternative Analysis/Anacostia Corridor Demonstration Project:
http://www.wmata.com/about/expansion/dc_alternative.cfm
Washingtons spårvägsmuseum - National Capital Trolley Museum:
http://www.dctrolley.org/
Washington: Metro Approves D.C. Plan for Light Rail
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
-
- Inlägg: 4460
- Blev medlem: lördag 31 augusti 2002 20:46
Dessa vagnar lever kvar i Washington på NCTM:Mer från Washington på PCC-tiden, dvs innan 1962: http://206.103.49.193/dct/dc.htm
766 - http://206.103.49.193/dct/htm/dct220.htm;
1053 - http://206.103.49.193/dct/htm/dct113.htm;
1101 - http://206.103.49.193/dct/htm/dct123.htm gammal trotjänare och sedan vid NCTM - http://206.103.49.193/dct/htm/dct120.htm; och
1540 - http://206.103.49.193/dct/htm/dct174.htm, som räddades från en bergstopp i delstaten Arkansas (!).
Silver Sightseer. Ja, den finaste - den överlevde nedläggningen, och transporterades till NCTM, men bränn upp där tack vare vandaler ca 1970. 1512 hadde luftkylning (den ända spårvagnen i Washington's vagnpark med AC, ett klimat där man behöver det). Men 1540 liknar 1512 (med s k standee windows).och den finaste av dem alla, "Silver Sightseeing" #1512: http://206.103.49.193/dct/htm/dct272.htm
(från Dave´s Electric Railroads)