Äntligen Klart
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Äntligen Klart
Då har man körkort. Körde upp i Linköping med sveriges sämsta bil, dvs Volvo V50, Har kört Volvo C30 på Bilskolan och den äger
Ägare till en Canon S3, Nikon D40- 18-55 / 55-200
Chaufför hos Sundsvalls Expressbyrå AB
Tack!Karsten skrev:Grattis! Att C30 äger lär du få medhåll för av minst en forumskribent. Vad är det för fel på V50 då? Jag är heller inte så road av nya Volvo, jag hade en 744 förut och det var på något vis en riktig bil. Robust och okomplicerad.
Inte långt kvar till busskortet nu då?
Typ 2 år kvar, V50 är typ dubbelt så trång som C30, endå är den större än C30, men volvo har nog aldrig lyckats med vad jag vet att bygga rymliga bilar.
- Karsten
Jodå, det har de absolut. Men det var ett tag sedan nu..Acela skrev:Tack!Karsten skrev:Grattis! Att C30 äger lär du få medhåll för av minst en forumskribent. Vad är det för fel på V50 då? Jag är heller inte så road av nya Volvo, jag hade en 744 förut och det var på något vis en riktig bil. Robust och okomplicerad.
Typ 2 år kvar, V50 är typ dubbelt så trång som C30, endå är den större än C30, men volvo har nog aldrig lyckats med vad jag vet att bygga rymliga bilar.
Själv är jag förvånad över att baksätet på V70N är mindre och trängre än i en 3-dörrars Corolla. Sen allting bakom framsätet på S60 måste ju vara ett skämt, det är ju mer utrymme i bakluckan än i baksätet!Acela skrev:Tack!Karsten skrev:Grattis! Att C30 äger lär du få medhåll för av minst en forumskribent. Vad är det för fel på V50 då? Jag är heller inte så road av nya Volvo, jag hade en 744 förut och det var på något vis en riktig bil. Robust och okomplicerad.
EDIT: Grattis, själv har man ett år kvar...

Senast redigerad av HemuleN den fredag 17 augusti 2007 22:27, redigerad totalt 1 gånger.
jo iof, jag tyckte att 940 serien var bra faktistKarsten skrev:Jodå, det har de absolut. Men det var ett tag sedan nu..Acela skrev:Tack!Karsten skrev:Grattis! Att C30 äger lär du få medhåll för av minst en forumskribent. Vad är det för fel på V50 då? Jag är heller inte så road av nya Volvo, jag hade en 744 förut och det var på något vis en riktig bil. Robust och okomplicerad.
tack.HemuleN skrev:Själv är jag förvånad över att baksätet på V70N är mindre och trängre än i en 3-dörrars Corolla. Sen allting bakom framsätet på S60 måste ju vara ett skämt, det är ju mer utrymme i bakluckan än i baksätet!Acela skrev:Tack!Karsten skrev:Grattis! Att C30 äger lär du få medhåll för av minst en forumskribent. Vad är det för fel på V50 då? Jag är heller inte så road av nya Volvo, jag hade en 744 förut och det var på något vis en riktig bil. Robust och okomplicerad.
det är ju volvo enligt mig, själv gillar jag vw då dom är rymligaå bra
har hyrt bil på OKQ8 från söndag till måndag, för att mamma ville ut å se stan från en bils vinkel
har int ekört dom. har bara körtHemuleN skrev:Personligen föredrar jag Toyota (Av dom märken jag kört) och då främst familjens AvensisAcela skrev:själv gillar jag vw då dom är rymligaå bra
Toyota Yaris
Nissan Sunny
Nisan Micra
Volvo 244
Volvo 740
Volvo C30
Volvo V50
Volvo V40
Kia Pride
Hyundai H1
ganska många bilar, men lite variation har ingen dött av
- Karsten
Bra! Ta då och kör ut till Ekerö kyrka, där finns ett otroligt trevligt fik i en stor trädgård. De har mumsiga pannkakor till lite för högt pris. Om inte för pannkakorna, så är det väldigt trevliga vägar att åka omkring på där ute.Acela skrev:tack.HemuleN skrev:Själv är jag förvånad över att baksätet på V70N är mindre och trängre än i en 3-dörrars Corolla. Sen allting bakom framsätet på S60 måste ju vara ett skämt, det är ju mer utrymme i bakluckan än i baksätet!Acela skrev: Tack!
det är ju volvo enligt mig, själv gillar jag vw då dom är rymligaå bra
har hyrt bil på OKQ8 från söndag till måndag, för att mamma ville ut å se stan från en bils vinkel
-
- Kontakt:
Grattis, själv kuggade jag idag min uppkörning, första gången och förhoppningsvis sista jag kuggar. Hamnade med en riktigt butter gubbe som introducerade:
"Hej, mitt namn är X och du ska börja med en yttre säkerhetskontroll. Sen kör du dit ja säger, höger är höger o vänster är vänster. Säger ja inge betyder framåt"
Inte ett ord utöver det yttrade han, knappt att han svarade på tal ens. Det han tog mig på var att jag körde för fort på smal o krokig landsväg.(50-60 på 70 väg) och att han tyckte jag passerade parkerade bilar för nära.(2-3dm). I övrigt inte en enda fläck men men, bättre lycka nästa gång får en hoppas på...
Vad för bil man kör spelar väl mindre roll, körde en S40(kallade den för traktor till vv snubben
), det mesta fungerar när man inte är kräsen av sig... 
"Hej, mitt namn är X och du ska börja med en yttre säkerhetskontroll. Sen kör du dit ja säger, höger är höger o vänster är vänster. Säger ja inge betyder framåt"
Inte ett ord utöver det yttrade han, knappt att han svarade på tal ens. Det han tog mig på var att jag körde för fort på smal o krokig landsväg.(50-60 på 70 väg) och att han tyckte jag passerade parkerade bilar för nära.(2-3dm). I övrigt inte en enda fläck men men, bättre lycka nästa gång får en hoppas på...

Vad för bil man kör spelar väl mindre roll, körde en S40(kallade den för traktor till vv snubben

Mvh: Olaf Lindström
Fotograf Olaf Lindström
Fotograf Olaf Lindström
tack, tråkigt för dig, men den säkerhetskontrollen jag fick göra var, tuta handbroms och färdbroms. sen fick jag ej köra stadstrafik, omkörning eller parkering eller start i backe, jag fick i kortadrag bara köra villa område och landsväg, med en raktor. på påfartsen till motorvägen låg jag i 80 kanske, varvade runt 3000 rpm och med gasen i botten, men traktorn orkade inte öka mer i den backen, det var en slö traktorOlaf Lindström skrev:Grattis, själv kuggade jag idag min uppkörning, första gången och förhoppningsvis sista jag kuggar. Hamnade med en riktigt butter gubbe som introducerade:
Vad för bil man kör spelar väl mindre roll, körde en S40(kallade den för traktor till vv snubben), det mesta fungerar när man inte är kräsen av sig...
bil man kör spelar stor roll, man kör som man sitter. sitter man som en apa i en apbur så kör man som en apa, dvs inge bra.
Men som utrycker säger
" Kärringar kör bättre än höns", ej i mitt fall då
Vart körde du upp någon stans då?, jag har hört att det inte är många som klarar uppkörningen på första försöket
-
- Kontakt:
Ingen av de något dyrare moderna bilarna är speciellt obekväma i mina ögon, vad åker du själv? Porsche?Acela skrev:tack, tråkigt för dig, men den säkerhetskontrollen jag fick göra var, tuta handbroms och färdbroms. sen fick jag ej köra stadstrafik, omkörning eller parkering eller start i backe, jag fick i kortadrag bara köra villa område och landsväg, med en raktor. på påfartsen till motorvägen låg jag i 80 kanske, varvade runt 3000 rpm och med gasen i botten, men traktorn orkade inte öka mer i den backen, det var en slö traktorOlaf Lindström skrev:Grattis, själv kuggade jag idag min uppkörning, första gången och förhoppningsvis sista jag kuggar. Hamnade med en riktigt butter gubbe som introducerade:
Vad för bil man kör spelar väl mindre roll, körde en S40(kallade den för traktor till vv snubben), det mesta fungerar när man inte är kräsen av sig...
bil man kör spelar stor roll, man kör som man sitter. sitter man som en apa i en apbur så kör man som en apa, dvs inge bra.
Men som utrycker säger
Vart körde du upp någon stans då?, jag har hört att det inte är många som klarar uppkörningen på första försöket

Jag råkade ut för yttre säkerhetskontroll, snubben var rätt nitisk, stod o bolmade på en cigarett samtidigt som han även noterade att jag kollade hel/halv/parkerings-ljus samt reggplåtslampan. Det fick jag dock godkänt för(tillsammans med en rad andra saker yttre då).
Fick köra 30 område, villaområde, landsväg, krokig mindre väg, grusväg, forcera ett antal plankorsningar samt starta i backe o parkera.
Körde upp i Nässjö...
Mvh: Olaf Lindström
Fotograf Olaf Lindström
Fotograf Olaf Lindström
okej, jag kör inget för tillfället, bara dom är rymliga så är jag nöjdOlaf Lindström skrev:Ingen av de något dyrare moderna bilarna är speciellt obekväma i mina ögon, vad åker du själv? Porsche?Acela skrev:tack, tråkigt för dig, men den säkerhetskontrollen jag fick göra var, tuta handbroms och färdbroms. sen fick jag ej köra stadstrafik, omkörning eller parkering eller start i backe, jag fick i kortadrag bara köra villa område och landsväg, med en raktor. på påfartsen till motorvägen låg jag i 80 kanske, varvade runt 3000 rpm och med gasen i botten, men traktorn orkade inte öka mer i den backen, det var en slö traktorOlaf Lindström skrev:Grattis, själv kuggade jag idag min uppkörning, första gången och förhoppningsvis sista jag kuggar. Hamnade med en riktigt butter gubbe som introducerade:
Men som utrycker säger
Vart körde du upp någon stans då?, jag har hört att det inte är många som klarar uppkörningen på första försöketStolen är inställbar även på Agilan.
Jag råkade ut för yttre säkerhetskontroll, snubben var rätt nitisk, stod o bolmade på en cigarett samtidigt som han även noterade att jag kollade hel/halv/parkerings-ljus samt reggplåtslampan. Det fick jag dock godkänt för(tillsammans med en rad andra saker yttre då).
Fick köra 30 område, villaområde, landsväg, krokig mindre väg, grusväg, forcera ett antal plankorsningar samt starta i backe o parkera.
Körde upp i Nässjö...
- Kronobergarn
- Kontakt:
- simonbertilsson
Har åkt V70 i baksätet, och det var något av det trängsta jag åkt.
Den enda anledningen till att barnfamiljerna köper den, lär vara att just barn ska åka där bak, och de har korta ben...
Den enda anledningen till att barnfamiljerna köper den, lär vara att just barn ska åka där bak, och de har korta ben...
Ta gärna en titt på min fotoblogg simonbertilsson.wordpress.com