Storvreta-Uppsala bussersättning

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
yujin
Kontakt:

Storvreta-Uppsala bussersättning

Inlägg av yujin »

Jag var på tåg 18457 på väg hem när tågpersonalen började prata i Skyttorp om att det var trafikhinder vid Storvreta och att de hade ingen anning hur länge vi kommer stå i Skyttorp. Några minuter senare rullade vi vidare och vid Vattholma mötte vi 8455 (tåget innan) och alla passagerare på den tåget hoppade över på våran. Några minuter senare, vid infarten till Storvreta, stannade tåget och föraren sa att vi får inte riktigt komma in till Storvreta och att hon hade ingen anning hur länge det kommer drölja; det löste sig efter cirka fem minuter.

Bild
Avstigning för samtliga - tåget vänder här!

Bild
Det visade sig att även 8453 stod still i Storvreta och samma sak för X2 579 från Härnösand.

Bild
Inte varje dag Storvreta får så här mycket folk... Den ansvarige SJ personal gav fel information till en del av X2s resenärer, nämligen att ersättningsbussar går från GUBs hållplatsen ute på "stora vägen".

Bild
Medan vi andra nyfikna gick våran egna vägar och hittade ersättningsbuss!

Bild
Skymningsbild på X2 och X52 vid Storvreta.

Bild
Folk går av och nya folk går på...

Bild
Danmarks Buss hade två vagnar ute och rullade på ersättning; här är en av de.

Bild
Det gäller att komma ut från Storvreta station också.

Bild
En tredje buss kom, redan fyllt med passagerare, som vill vända här vid pakeringsplatsen.

Bild
Sen kom den ultimata, Swebus 20m led! Den kanske rymmer mer folk än Danmarks Buss, men glöm inte den trånga vändplan i Storvreta!

Bild
Danmarks Buss var tvungen att köra på grässmattan för att göra platsen åt 3741!

Bild
Vändplanen! Till höger är gångväg till platform, spåren är bakom bussen och det gäller att ta det sakta. Föraren körde in till häckar och nästan till själva isoleringsvägg för spåren, men lyckades vända innan det gick så långt.

Bild
Sen kom den här intressanta vagnen som tyvärr blev för full för undertecknad att åka.

Bild
Undertecknad nöjde sig med 3741 till Uppsala där det var mycket lugnare och här har vi de två Danmarks Buss plus BBTs buss.

Till slut kom jag hem cirka två timmar sen efter att ha åkt 801 till Fredriksbergsvägen och väntade hela 42 minuter (jag SKA komma ihåg att 583X kör inte den här vägen!) innan 583 kom...
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska :wink:
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm

Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
poktirity

Inlägg av poktirity »

Du hade i alla fall tur med vädret 8)
Jonas Strömblad

Inlägg av Jonas Strömblad »

Om man som Yujin är ute och plåtar bussar tycker jag nog han hade lite tur med stoppet som var oxå :shock: Det är ju tur att någon blir glad när det strular.
Jag tycker dock att det är skönt att vara pappaledig och slippa vara personal när sådant händer 8)
Trevliga bilder Yujin!
/J
yujin
Kontakt:

Inlägg av yujin »

Jonas Strömblad skrev:Om man som Yujin är ute och plåtar bussar tycker jag nog han hade lite tur med stoppet som var oxå :shock: Det är ju tur att någon blir glad när det strular.
Jag tycker dock att det är skönt att vara pappaledig och slippa vara personal när sådant händer 8)
Trevliga bilder Yujin!
/J
Tackar!

Haha...visst blev jag glad på det! Alltid bra när nånting oväntat händer (speciellt när det är sommarlovet och man slipper tänka på skolan, dock inte så mycket länge till...) och man har kamera med sig. 8)
>>>> http://www.slinfo.se <<<< Fast på engelska :wink:
Stolt ägare av Olympus E500 14-45mm/40-150mm

Dom yrkesskadade:
http://perkele-trafiikki-oy.bloggagratis.se/2009/06/26/
Skriv svar