connex

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Nicko
Kontakt:

connex

Inlägg av Nicko »

hur vet du det via tidningen eller
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

:?:
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

Nicko skrev:hur vet du det via tidningen eller
bruse skrev::?:

:?:
Senast redigerad av stormtranz den onsdag 02 juli 2003 18:28, redigerad totalt 1 gånger.
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

:?: :?: :shock: :?: :?:
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Tror att nico råkade trycka på nytt inlägg istället för bnesvara... borde vara angående skandalen i en annan tråd... :!:
Bantekniker
Gunnar Eriksson

Inlägg av Gunnar Eriksson »

Hittills lika informativa inlägg som Connex information vid störningar idag.

Gunnar Eriksson
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Gunnar Eriksson skrev:Hittills lika informativa inlägg som Connex information vid störningar idag.

Gunnar Eriksson
Vi börjar tyvärr ta efter.... :D
http://www.ss.se/forum/rules.php#16
Användarens profilbild
stormtranz

Inlägg av stormtranz »

bruse skrev:
Gunnar Eriksson skrev:Hittills lika informativa inlägg som Connex information vid störningar idag.

Gunnar Eriksson
Det stämmer som Bruse säger!Det är bäst nog att ni följer reglerna! :roll:
Stormtranz
Allmänt om lokaltrafik
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Gunnar Eriksson
Tyckte mitt var informativt!
Bantekniker
Gunnar Eriksson

Bobjörk skrev:

Gunnar Eriksson
Tyckte mitt var informativt!
Hejsan!

Ditt första inlägg handlade om en funktion här i forumet som möjligen förklarade denna tråds uppkomst.

Om jag nu ska förklara varför det ser ut som att jag inte tyckte ditt inlägg var informativt (vilket jag absolut INTE tyckte) så har det att göra med en annan funktion på detta forum, nämligen att man inte ser när andra skriver inlägg exakt samtidigt. Du råkade posta ditt inlägg en minut före mitt inlägg, men när jag började skriva mitt inlägg hade du ännu inte postat ditt inlägg. OM du hade postat ditt inlägg före mitt inlägg hade jag avstått från mitt inlägg. Jag menade inget illa gentemot ditt inlägg, som jag inte alls svarade på enligt vad jag skrev nyss. Och likaväl som du förklarade det första inlägget, kan jag förklara att det kan bli så att ett inlägg som hamnar under ett annat inlägg därmed automatiskt inte kan betraktas som ett svar på närmast föregående inlägg. Utan mitt förra inlägg ska betraktas som ett svar på inläggen ovanför dig, och då blir det genast begripligare eller hur. Därmed fick vi ytterligare en förklaring i denna nonsenstråd hur det kan bli när olyckan är framme. Och på så sätt blev det ändå en sorts mening med denna tråd. Att förklara hur diverse malörer leder till att denna tråd fortsätter växa. Hoppas att det inte finns ytterligare som behöver skrivas nu kring detta mitt lilla inlägg, så att tråden växer ytterligare. Och jag hoppas innerligt att inte någon hunnit emellan med något annat inlägg nu så det blir fel igen :!:

OBS! Ta inte detta inlägg på alltför stort allvar, låt oss hoppas på lite sol nu resten av veckan :wink:

Med vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Tipset Gunnar, är att du registrerar dig, och sedna loggar in innan du skriver. Då kan du i efterhand redigera eller tom ta bort obesvarade inlägg!

Mao, lösningen på ditt "problem".
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

bruse skrev:Tipset Gunnar, är att du registrerar dig, och sedna loggar in innan du skriver. Då kan du i efterhand redigera eller tom ta bort obesvarade inlägg!

Mao, lösningen på ditt "problem".
Är det inte dags att sluta diskutera registrering. Inför registreringstvång istället för att ideligen kommetera vad ej registrerade författare kunde gjort om de varit registrerade. Valet är upp till var och en. Antingen väljer man att registrera sig (med alla fina fördelar) eller så gör man det inte. Dessutom förklarade Gunnar med all önskvärd tydlighet varför hans inlägg inte syftade på Bobjörks. Inte ska man behöva redigera sina inlägg i efterhand bara för att någon hinner lägga till ett nytt inlägg just innan man postar sitt eget.
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Spårvagnsmicke skrev:Valet är upp till var och en. Antingen väljer man att registrera sig (med alla fina fördelar) eller så gör man det inte.
Håller med dig! Men om man då väljer att inte registrera sig, så har man ju också valt att avstå från vissa funktioner. Då kan man sedan inte komma med synpuntkter på de brister som finns, då man ju själv valt dem. Så enkelt så enkelt.

Jag tog mig den hemska fiheten och försökte vara hövlig och hjälpsam (hjälpsamhet ogillas ju här av vissa...) och tipsade om de fördelar som finns vid registrering. För det verkar som många inte inser fördelarna med att registrera sig.

Men det är andra gången jag försöker hjälpa till å får skit här i Forum! Inte konstigt att vi får debatter om respektlöshet, kl-tt-r och kriminalitet...
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

bruse skrev:Men det är andra gången jag försöker hjälpa till å får skit här i Forum! Inte konstigt att vi får debatter om respektlöshet, kl-tt-r och kriminalitet...
Stå på dig, om andra förstår tips i all välmening är det väl inte mycket an kan göra...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

bruse skrev:

Gunnar Eriksson
Du har verkligen humor! :lol: :P :twisted:
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Gunnar Eriksson

Hejsan.

Jag är ledsen om jag ställde till det.
Jag har verkligen funderat på registrering. Det finns verkligen fördelar med en sådan. Men det finns två nackdelar, som gjort att jag hittills avhållit mig:
1. Av säkerhetsskäl använder jag aldrig samma lösenord på olika sidor där man måste ha några. Det är inte bara jag som har tillgång till lösenordet, utan också alla de webmastrar på alla de olika sidorna jag registrerar mig på. Det känns osäkert. Alltså varierar jag mina lösenord. Jag har redan en stor mängd lösenord att hålla reda på. Jag måste skriva ett lösenord när jag startar datorn, ett annat lösenord när jag ska gå ut på internet, ett tredje lösenord när jag ska läsa e-mail, ett fjärde lösenord om jag ska köpa/sälja något på Tradera, ett femte lösenord när jag ska ta ut på bankomaten, ett sjätte lösenord när jag ska betala via internet, ett sjunde lösenord när jag tankar på Statoil, ytterligare lösenord för andra kort, ytterligare lösenord när jag ska ändra på någon av de webbsidor jag redigerar (åt mig själv och andra). KAN jag slippa lösenord så gör jag det gärna. Detta är den viktigaste anledningen, tyvärr.
2. Det är utmärkt att man kan gå tillbaka till sina gamla inlägg. Tyvärr kan andra det också. För ett tag sedan var det angrepp här (suck) på en person som gick tillbaka och ändrade gamla inlägg (någon minns det säkert) och andra kunde gå tillbaka och kolla och kommentera detta pga spårningsmöjligheten. Av integritetsskäl vill jag att mina inlägg ska höra ihop med den tråd jag skriver om, inte att andra ska "spåra upp" mina inlägg och se vad jag skrev då och då för att senare kommentera det i ett sammanhang det inte var tänkt.

Så till mina två tidigare inlägg. De var båda skrivna i ett försök till humor, eller åtminstone mild ironi. Det fanns också ett litet budskap i dem. Och i de olika inläggen ovanför finns en blandning av humor och allvar. Det är precis så livet är, och det bör få finnas plats för båda delarna. Trots allt är det så att alla vi som skriver här i forumet har ett (ofta brinnande) intresse för lokaltrafik i olika former, och under den här rubriken "Allmänt om lokaltrafik" finns många och bra inlägg som ökar kunskapen om denna lokaltrafik. Och ibland blir det lite milt nonsens också. Jag tror också att de flesta av oss är överens om vilket lyft det blev med den här forumformen, jämfört med det gamla där trådarna spretade åt alla håll och där det var väldigt mycket vanligare med påhopp på skribenter om att det där har skrivits förut, ideliga påpekanden om felstavning, radbrytning m m.

Nej, jag tycker det här forumet är toppen! Och ibland leder smärre missöden till missförstånd. Och oavsett registrering eller inte, så fortsätter det att vara ett toppenforum :)

Kan vi bara få lite bättre väder, så vore det ännu trevligare just nu. Är det ingen på forum som kan fixa det? :wink:

Vänliga och varma hälsningar till alla skribenter i denna tråd!

Gunnar Eriksson
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Hej!

1) Här på Forum kan ingen få fram dit lösenord. Det sparas krypterat i databasen. Vilket gör att jag som webmaster inte ens kan hjälpa dem som glömt det! Jag antar att det är så på de flesta ställena.

2) Redigeringsmöjligheten kan missbrkas, visst, men det står en rad att det blivit redigerat. Men du kan bara redigera dina egna inlägg! Inte andras, eller missförstod jag dig?

En annan fördel med att registrera dig, är att ditt inloggningsnamn är skyddat. Ingen annan kan utge sig för att vara du. Nu när du är gäst, kan jag utan problem ange mig som Gunnar Eriksson, å då kan vi snacka om säkerhetsproblem!

I övrigt var ditt förslag om informationen lysande! Intet att kommentera eller tillägga! Kan säga att vi har diskuterat samma sak här på Forum år efter år....
Gunnar Eriksson

1) Här på Forum kan ingen få fram dit lösenord. Det sparas krypterat i databasen. Vilket gör att jag som webmaster inte ens kan hjälpa dem som glömt det! Jag antar att det är så på de flesta ställena.
Bruse! Jag litar på dig! (jag återanvänder ett av mina andra lösenord) Så nu har jag kommit ut ur garderoben :wink:

2) Redigeringsmöjligheten kan missbrkas, visst, men det står en rad att det blivit redigerat. Men du kan bara redigera dina egna inlägg! Inte andras, eller missförstod jag dig?
Gillar inte missbruk i någon form, men detta är en mindre invändning än den första 8)
I övrigt var ditt förslag om informationen lysande!
OJ. Alltid kul om man gör lysande saker :idea: Men jag har lämnat så många förslag... vilket åsyftades :?:

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Gunnar Eriksson skrev:
I övrigt var ditt förslag om informationen lysande!
OJ. Alltid kul om man gör lysande saker :idea: Men jag har lämnat så många förslag... vilket åsyftades :?:

Vänliga hälsningar

Gunnar Eriksson
Det där med information:
Stoppa trafiken
Informera kunderna
Lös problemet
Tag en kopp kaffe

Ett tips till som verkar underskattat: använd förhandsgranskningknappen före du postar, så ser du hur det ser ut. Glöm inte sen att klicka på Skicka!
Mr. Burns

Inlägg av Mr. Burns »

bruse skrev:
Spårvagnsmicke skrev:Valet är upp till var och en. Antingen väljer man att registrera sig (med alla fina fördelar) eller så gör man det inte.
Håller med dig! Men om man då väljer att inte registrera sig, så har man ju också valt att avstå från vissa funktioner. Då kan man sedan inte komma med synpuntkter på de brister som finns, då man ju själv valt dem. Så enkelt så enkelt.

Jag tog mig den hemska fiheten och försökte vara hövlig och hjälpsam (hjälpsamhet ogillas ju här av vissa...) och tipsade om de fördelar som finns vid registrering. För det verkar som många inte inser fördelarna med att registrera sig.

Men det är andra gången jag försöker hjälpa till å får skit här i Forum! Inte konstigt att vi får debatter om respektlöshet, kl-tt-r och kriminalitet...
Snacka om att göra en höna av en fjäder. Måste du ta så illa upp och tycka att du får skit så fort man har minsta åsikt som går emot det du skriver? Hade Gunnar skrivit att han önskat redigera sitt inlägg i efterhand skulle din kommentar varit välmotiverad. Men tvärt emot vad du antyder kom ju inte Gunnar med några synpunkter på brister. Snarare bara en reflektion över möjligheten att någon lägger ett nytt inlägg under tiden man skriver. Parallellen till kl-tt-r och kriminalitet är pinsam.

/Michael
Skriv svar