Hej!
C5 silverpilen gick i trafik på T-blå mellan åren 1975-77 var visst avsedda för dåvarande linje 20 T-centralen Hallonbergen. Gick dom nånsin på 11:an? Däremot förekom C4:or på bana tre vid två tillfällen 1981 samt 1983 på både linje 10 och 11.
Mvh
Peter
Slopdatum...
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ja, så var det förr i världen med alla C1, C2 och C3 som 10 serien byggde på. Man skakades om ordentligt när man åkte tunnelbana. I C1 var det en extra sport eftersom man kunde glida av de längsgående sätena.Minns 10 serien på vagnarna, de hade en del egenheter för sig, hoppandes och slängandes. Det var en känsla att dra på sträckan Fridhemsplan mot Thorildplan, hela vagnen krängde som en besatt..... Folket i vagnarna skakades om ordentligt!
I C20 är det en mer gungande rörelse. Och så är svettfaktorn betydligt högre än i 10 serien (beroende på ej öppningsbara fönster)

Vänliga hälsningar
Gunnar Eriksson
Någon som har bilder på C4-C5 på Tub3 i ord. trafik?
Skulle vara kul att se.

Skulle vara kul att se.

//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.