Idag anlände C20F nr 2000 med namnet "Inkognito" på egna hjul till Stockholm och finns nu på sedvanlig plats för att slutkontrolleras inför de verifierande prov, önskade av Järnvägsinspektionen, som föregår trafiksättningen om någon eller ett par veckor.
Det lär vara så, att en eller annan freak tagit semester idag för att bevaka evenemanget, sannolikt utefter banan någonstans med kaffekorgen nära tillgänglig. Jag gissar att digaitalkamerorna så småningom fick sina prickskott, så det är väl bara en tidsfråga innan "Inkognito" dyker upp på bild i Forum. Eller.....?
/Den Ruggige
Tunnelvagn under antaget namn har lyckligen "landat&quo
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Ja, C20-FICAS... håll utkik efter en vagn med helt släta sidor. Den har ju inga "rylor" i plåten. Dessutom vet jag att den har ett extra halvmåneformat handtag innanför instegsdörrarna. Uppe i taket. Och så är ju stolsupphängningen annorlunda också. Det går ett stag till taket och så är väggfästena bytta mot en sorts konsoler.
C20F 2000 Inkognito
Tja, Jan L har såklart varit på plats och åkt arbetslok. Efterson han själv inte visar sina bilder här så gör jag det (i länkad form eftersom alla blir så arga när man länkar in bilder...)
mvh
/Johan
http://www.lindahl.st/temp/20030618a.jpg
mvh
/Johan
http://www.lindahl.st/temp/20030618a.jpg
Äntligen den nya kaffevagnen!
Ja, så fick jag då till slut "min" nya FIKA-vagn, fast där serveras tyvärr inget kaffe förstås.
Konceptet heter FICAS (ursprungligen var beteckningen FICA), men det handlade alltså inte om kaffe (FIKA) i någon form utan i stället om ett nytt sätt att bygga vagnskorgar för spårfordon.
Undrar hur många det var, som verkligen trodde att det skulle bli en C20 som "avlösare" till den C13-vagn, som var en riktig FIKA-vagn? Något litet spekulationer kring det tyckte jag mig se i detta Forum, eller misstog jag mig?
Trevlig midsommar allihop!
/Den ständigt Ruggige
Konceptet heter FICAS (ursprungligen var beteckningen FICA), men det handlade alltså inte om kaffe (FIKA) i någon form utan i stället om ett nytt sätt att bygga vagnskorgar för spårfordon.
Undrar hur många det var, som verkligen trodde att det skulle bli en C20 som "avlösare" till den C13-vagn, som var en riktig FIKA-vagn? Något litet spekulationer kring det tyckte jag mig se i detta Forum, eller misstog jag mig?
Trevlig midsommar allihop!
/Den ständigt Ruggige