/Lars Hjelmqvist
(Som själv är mycket partisk i målet - bor 200 m från Stockholms södra, uppgång Rosenlundsgatan och tycker att det är ett stort slöseri med pengar att lägga ner drygt en miljard extra för att få en station vid Slussen

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Att låta bli att svara kan också betyda "Jag bryr mig inte", "Jag vet inte vad ni pratar om" eller "Jag vill inte svara".Jona skrev:Anders Skrev
"I vanlig ordning när det gäller "tyckande" omröstningar så saknas alternativet "Vet ej". "
Behövs alternativet vet ej?
Vet man inte så låter man väl bli och svara!
Först en fråga. Kommer Stockholms södra ens att finnas kvar för resandeutbyte om pendeltågen läggs förbi Slussen?Ulrik Berggren skrev:1 Större spårkapacitet vid Sst --> fler regionaltåg kan stanna där (i BVs info-material står t o m att i Sst-alternativet används endast den ena plattformen på Södra station av pendeltågen, den andra upplåts för reginaltåg):
En miljard är ofantligt mycket pengar, men det vet du säkert. Och påståendet att man inte förbättrar kollektivtrafikens standard ett dugg utan Slussenstation är ju rent larvigt. I såna fall skulle det ju räcka om dagens dubbelspår fick en liten avstickare till Slussen. NB också det man faktiskt förlorar på en nedlagd Stockholms södra.Ulrik Berggren skrev:Detta är en mycket omständig och tidskrävande procedur som jag definitivt tycker är värd en dryg miljard extra för att undvika. I annat fall har man ju inte förbättrat kollektitrafikens standard ett dugg med en nu dyr pendeltågstunnel![]()
beror väl på, ska man sluta använda utryck för att en del inte förstår dom? Tja snällt, men det blir väl lite yxigt med bara "och men för att"...Spårvagnsmicke skrev:Hehe. Nä det var ju dumt att använda en sån förkortning här på Forum.Johan Eriksson skrev:Vad betyder NB? Knappast Nockebybanan
Jag menade mest för att NB här vanligtvis innebär något helt annat. Förväxlingsrisken borde dock vara minimal.bruse skrev:beror väl på, ska man sluta använda utryck för att en del inte förstår dom? Tja snällt, men det blir väl lite yxigt med bara "och men för att"...Spårvagnsmicke skrev:Hehe. Nä det var ju dumt att använda en sån förkortning här på Forum.Johan Eriksson skrev:Vad betyder NB? Knappast Nockebybanan