GS 40, 45, 94, 954 (BILDER)

Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på bussar i reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Slagpåse skrev:Västtrafik lånar ut till Borås???? Borås ligger i Västtrafiksområdet :roll: :roll: :roll:

Den där 4614 gick, omjag inte minns fel, på L240 när SWEBUS hade linjen, riktig skitbuss är det iallafall, skiten kunde ha stannat kvar i Stockholm
Swebus 5018 är bättre än denna iallafall. Hur går det för Swebus gamla 4614 nu då??
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Swebus 4737 är ju ganska okej också
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Men de B10LA på diesel är annars bättre än B7LA. Om någon håller med mig
Johan B
Inlägg: 59
Blev medlem: torsdag 16 november 2006 18:17
Ort: Göteborg

Inlägg av Johan B »

Saabare skrev:Men de B10LA på diesel är annars bättre än B7LA. Om någon håller med mig
B10LA känns mer rejäla och de går tystare än B7:an. Ska man summera Volvos 5000-serie tycker jag dock betyget blir lågt. Trånga, skramliga,bullriga med många problem (främst B7 och gas). T ex MAN känns mer välbyggda, sedan varierar det naturligtvis från ex till ex.
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Men Swebus 4737 var väl ganska okej för en B7LA. Och 5017 och 5018. Men B10LA var bättre att åka med än MAN Bussarna. O B7LA i 46XX var ofta omkörd av B10:orna.
Johan B
Inlägg: 59
Blev medlem: torsdag 16 november 2006 18:17
Ort: Göteborg

Inlägg av Johan B »

Saabare skrev:Men Swebus 4737 var väl ganska okej för en B7LA. Och 5017 och 5018. Men B10LA var bättre att åka med än MAN Bussarna. O B7LA i 46XX var ofta omkörd av B10:orna.
Det är uppenbarligen lönlöst att få dig på andra tankar, du ÄR frälst på Volvo 5000 :D . Kan bara tillägga att 5017 och 5018 inte var okej då dessa drogs med barnsjukdomar, t ex så skramlade inredningensdetaljer loss. Att sedan motorrummsisoleringen bitvis försvann är iofs inte bussarnas fel men det bidrog iaf till det negativa intrycket.
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Johan B skrev:
Saabare skrev:Men Swebus 4737 var väl ganska okej för en B7LA. Och 5017 och 5018. Men B10LA var bättre att åka med än MAN Bussarna. O B7LA i 46XX var ofta omkörd av B10:orna.
Det är uppenbarligen lönlöst att få dig på andra tankar, du ÄR frälst på Volvo 5000 :D . Kan bara tillägga att 5017 och 5018 inte var okej då dessa drogs med barnsjukdomar, t ex så skramlade inredningensdetaljer loss. Att sedan motorrummsisoleringen bitvis försvann är iofs inte bussarnas fel men det bidrog iaf till det negativa intrycket.
Menar du att 4737 var en av de bästa B7:orna?
Johan B
Inlägg: 59
Blev medlem: torsdag 16 november 2006 18:17
Ort: Göteborg

Inlägg av Johan B »

Saabare skrev:
Johan B skrev:
Saabare skrev:Men Swebus 4737 var väl ganska okej för en B7LA. Och 5017 och 5018. Men B10LA var bättre att åka med än MAN Bussarna. O B7LA i 46XX var ofta omkörd av B10:orna.
Det är uppenbarligen lönlöst att få dig på andra tankar, du ÄR frälst på Volvo 5000 :D . Kan bara tillägga att 5017 och 5018 inte var okej då dessa drogs med barnsjukdomar, t ex så skramlade inredningensdetaljer loss. Att sedan motorrummsisoleringen bitvis försvann är iofs inte bussarnas fel men det bidrog iaf till det negativa intrycket.
Menar du att 4737 var en av de bästa B7:orna?
Ingen aning, ingen erfarenhet från den individen.
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Va jag vet så var den mindra bullrig även vid lite högre varv. Kan vara så att den har bättre isolering.
Johan B
Inlägg: 59
Blev medlem: torsdag 16 november 2006 18:17
Ort: Göteborg

Inlägg av Johan B »

Saabare skrev:Va jag vet så var den mindra bullrig även vid lite högre varv. Kan vara så att den har bättre isolering.
Eller isoleringen i behåll :P
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Vet någon var GS 94 befinner sig nu??
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Johan B skrev:
Saabare skrev:Va jag vet så var den mindra bullrig även vid lite högre varv. Kan vara så att den har bättre isolering.
Eller isoleringen i behåll :P
Synd att det fanns bara en :cry: . För den var bättre. 4737:an alltså.
Saabare
Inlägg: 228
Blev medlem: onsdag 24 januari 2007 23:07

Inlägg av Saabare »

Slagpåse skrev:Västtrafik lånar ut till Borås???? Borås ligger i Västtrafiksområdet :roll: :roll: :roll:

Den där 4614 gick, omjag inte minns fel, på L240 när SWEBUS hade linjen, riktig skitbuss är det iallafall, skiten kunde ha stannat kvar i Stockholm
Ursäkta att jag lyfter en gammal tråd. Men ett par dagar sen så åkte jag med en B7LA i Gdynia. En 2280 e det. Den e inte så bra nu. Te.x exakt likadant motorljud som Veolia Partilles 0821, nedsuttna sittplatser, vissa stolpar rostiga, rostigt gångjärn till 3:e dörren längst ner. 2278:an hade fastejpad kofångare under vintern. Numera lagad. Men annars så verkar de andra B7:orna i Gdynia vara rena lyxen jämfört med de Ostarna vi har.
Skriv svar