Swebus 5018 är bättre än denna iallafall. Hur går det för Swebus gamla 4614 nu då??Slagpåse skrev:Västtrafik lånar ut till Borås???? Borås ligger i Västtrafiksområdet![]()
![]()
![]()
Den där 4614 gick, omjag inte minns fel, på L240 när SWEBUS hade linjen, riktig skitbuss är det iallafall, skiten kunde ha stannat kvar i Stockholm
GS 40, 45, 94, 954 (BILDER)
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
B10LA känns mer rejäla och de går tystare än B7:an. Ska man summera Volvos 5000-serie tycker jag dock betyget blir lågt. Trånga, skramliga,bullriga med många problem (främst B7 och gas). T ex MAN känns mer välbyggda, sedan varierar det naturligtvis från ex till ex.Saabare skrev:Men de B10LA på diesel är annars bättre än B7LA. Om någon håller med mig
Det är uppenbarligen lönlöst att få dig på andra tankar, du ÄR frälst på Volvo 5000Saabare skrev:Men Swebus 4737 var väl ganska okej för en B7LA. Och 5017 och 5018. Men B10LA var bättre att åka med än MAN Bussarna. O B7LA i 46XX var ofta omkörd av B10:orna.

Menar du att 4737 var en av de bästa B7:orna?Johan B skrev:Det är uppenbarligen lönlöst att få dig på andra tankar, du ÄR frälst på Volvo 5000Saabare skrev:Men Swebus 4737 var väl ganska okej för en B7LA. Och 5017 och 5018. Men B10LA var bättre att åka med än MAN Bussarna. O B7LA i 46XX var ofta omkörd av B10:orna.. Kan bara tillägga att 5017 och 5018 inte var okej då dessa drogs med barnsjukdomar, t ex så skramlade inredningensdetaljer loss. Att sedan motorrummsisoleringen bitvis försvann är iofs inte bussarnas fel men det bidrog iaf till det negativa intrycket.
Ingen aning, ingen erfarenhet från den individen.Saabare skrev:Menar du att 4737 var en av de bästa B7:orna?Johan B skrev:Det är uppenbarligen lönlöst att få dig på andra tankar, du ÄR frälst på Volvo 5000Saabare skrev:Men Swebus 4737 var väl ganska okej för en B7LA. Och 5017 och 5018. Men B10LA var bättre att åka med än MAN Bussarna. O B7LA i 46XX var ofta omkörd av B10:orna.. Kan bara tillägga att 5017 och 5018 inte var okej då dessa drogs med barnsjukdomar, t ex så skramlade inredningensdetaljer loss. Att sedan motorrummsisoleringen bitvis försvann är iofs inte bussarnas fel men det bidrog iaf till det negativa intrycket.
Ursäkta att jag lyfter en gammal tråd. Men ett par dagar sen så åkte jag med en B7LA i Gdynia. En 2280 e det. Den e inte så bra nu. Te.x exakt likadant motorljud som Veolia Partilles 0821, nedsuttna sittplatser, vissa stolpar rostiga, rostigt gångjärn till 3:e dörren längst ner. 2278:an hade fastejpad kofångare under vintern. Numera lagad. Men annars så verkar de andra B7:orna i Gdynia vara rena lyxen jämfört med de Ostarna vi har.Slagpåse skrev:Västtrafik lånar ut till Borås???? Borås ligger i Västtrafiksområdet![]()
![]()
![]()
Den där 4614 gick, omjag inte minns fel, på L240 när SWEBUS hade linjen, riktig skitbuss är det iallafall, skiten kunde ha stannat kvar i Stockholm