"Skarvdunk" i Hammarkulletunneln.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
"Skarvdunk" i Hammarkulletunneln.
Egentligen var det väl på SJK´s forum "Postvagnen" som frågan väcktes... Om varför det var sådant förfärligt skarvdunk i Hammarkulletunneln.
Men gissningsvis läser väl den frågeställaren också på detta forum..
Av initierad källa har jag fått veta att det är en del svetsskarvar, där man använt en för mjuk svetsfog, som gett efter och orsakar dunket.
Dessutom har man utökat antalet spårledningar för att möjliggöra tätare trafik, och dessa skarvar dunkar väl en del dom med.
Däremot visste "källan" ingenting om huruvida problemet skulle åtgärdas eller ej.
Bj.
Men gissningsvis läser väl den frågeställaren också på detta forum..
Av initierad källa har jag fått veta att det är en del svetsskarvar, där man använt en för mjuk svetsfog, som gett efter och orsakar dunket.
Dessutom har man utökat antalet spårledningar för att möjliggöra tätare trafik, och dessa skarvar dunkar väl en del dom med.
Däremot visste "källan" ingenting om huruvida problemet skulle åtgärdas eller ej.
Bj.
Re: "Skarvdunk" i Hammarkulletunneln.
[quote="Björn Johansson (BJDäremot visste "källan" ingenting om huruvida problemet skulle åtgärdas eller ej.
Bj.[/quote]
Hör nå´t nytt om detta?
Bj.[/quote]
Hör nå´t nytt om detta?
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Hoppas vi inte får vänta fööör länge med bild...
//Bussmicke.
Stolt ägare av:
Stolt ägare av:
Resurser finns på en plats vi kommer att passera ikväll...bruse skrev:Kameran är med, å USB-sladd kopplas in i datorn imorn. Ska bara komma på hur man förminskar en bild, utan ett bildredigeringsprogram...Bussmicke skrev:Hoppas vi inte får vänta fööör länge med bild...
F.ö. det där med om det verkligen är G:s enda snedhiss är väl ett frågetecken, jag är inte så säker på den s.k. bergbanan vid Universeum - det hänger motvikter under respektive korg och korgarna kan alltså gå individuellt.
/T