9207 under uppsnyggning hos Djurgårdslinjen! En rejäl arbetshäst!
Systervagnarna 9205 (i Brommadepån) och 1253 (i Malmköping) är tillsammans med 9207 exempel på att den första generationen el-spårvagnar överlevt senare generationer, just därför att de var de första att bli slopade och då blev ombyggda till s k verkvagnar.
För min egen del är jag särskilt glad åt att det gick att ordna så att 9207 deponerades hos och sedermera överläts på Djl. Den lär kanske överleva ännu fler nyare generationer av el-spårvagnar, kanske t o m A32, vem vet! För en slopad A32 kommer väl knappast att vara särskilt lämpad som framtida verkvagn, eller....?
Gonatt!!
/Ruggige Vagnbevararen
(Som numera inte fikar så här sent på kvällen!)
Trevligt, RR, att Du har börjat skriva inlägg igen. Dina inlägg ör alltid intressanta och har bra information som kan förstås av en amatör.
Vet inte om Du dricker Gevalia eller... Själv sitter jag uppe i skogen 16 mil nordväst om New York och pimplar LÖVBERGS LILA Skånerost som man kan inhandla hos IKEA, vid Newark Flygplatsen
Kan bara meddela att bilden inte längre stämmer...börja få tillbaka sin vackra verkvagnsoranga färg.
Fö kan avslöjas att det blir banöppning vecka 11 eller 12. Allt avhägt Kung Bores framfart eller tillbakadragande. Vi får väl ha en "tävling" om vem som kan ta den tjusigaste bilden av vagnen i arbete. Bilder inne från hallen är diskade.
Vinsten blir att få följa med på en tur med vagnen.
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Det var ju just därför tävlingen om bästa foto körs nu....så vi kan låta en inplastningsfirma gör en totalinpackning till Spv dag föreställande vagnen i nymålat skick
Stefan
Infrastrukturexpert med ansvar infrastrukturfrågor, hållplats- och spårnära underhåll
Stefan Widén skrev:Det var ju just därför tävlingen om bästa foto körs nu....så vi kan låta en inplastningsfirma gör en totalinpackning till Spv dag föreställande vagnen i nymålat skick
Stefan
Va?!? Ska vagnen inte autentisk arbetsnedsmutsning vid invigningen?
//Q
"Computers are like air conditioners, they stop working properly when you open Windows"
Styrelsen får väl välja mellan ett antal bilder i olika grad av nersmutsning föratt få den rätta känslan till kalaset. Man kan ju givetvis tvätta vagnen och sen .. "lägga på " lämplig "patina" men det vore ju för enkelt.
Själv tror jag på dock på konceptet.....nymålad .....nytvättad...
Vi kan väl passa på att efterlysa gamla bilder av loket. Kanske går det att få ihop en miniutställning. Bilder på systerloken är ju även de intressanta.
Skicka ett PM om du har något spännande
Stefan
Stefan Widén skrev:Fö kan avslöjas att det blir banöppning vecka 11 eller 12. Allt avhägt Kung Bores framfart eller tillbakadragande. Vi får väl ha en "tävling" om vem som kan ta den tjusigaste bilden av vagnen i arbete. Bilder inne från hallen är diskade.
Kommer vi som inte är så informerade få en förvarning? Eller är "tävlingen" en intern tilldragelse?