Höll på att söka efter en fil på min hårddisk när detta meddelandet plödsligt dök upp....
"How do You fil?!"
Bj.
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Det finns en buggfix! Använd Yoghurt.Björn J. skrev:
Höll på att söka efter en fil på min hårddisk när detta meddelandet plödsligt dök upp....
"How do You fil?!"
Bj.
Eller, Kulturmelk på norskTonyM skrev:Det finns en buggfix! Använd Yoghurt.Björn J. skrev:
"How do You fil?!"
Bj.
Till våra Danska vänner KylskåpsFil=Ymer...
/T
Windows 2000 profesional ambefaler jeg til alle som har minst 128MB ram, har det selv, og jeg må skyte maskina i filler får å få det til å slutte å virke!Hagrido skrev:hade bara problem med min XP ver, har bytt till 2k o e super nöjd... Med XP kunde jag inte ens logga in...
Kan bli spenennde å se hvordan det virker, måtte jo betale noen amerikanske gærninger for detTonyM skrev:En vettig människa!!! Leve Solaris!!!Andy skrev:
Andreas, som gleder seg til han får installert SUN Solaris 9
/Tony
Frågan är hur intresserad jag är av att bry mig. Roligare att lägga tiden på annat. Vad gäller buggfixarna har jag liten förståelse för allt gnäll på att Microsoft har släppt ett ofärdigt program. Så är det ju med allting. Efterhand upptäcks fel och den stora användarskaran är den bästa försöksgruppen att hitta dessa. När det nu går så snabbt att ladda ner uppgraderingarna finns ingen anledning att gnälla. Hellre nedladdningar än att vänta på att en uppdaterad version släpps på skiva någon gång om året.Q skrev:Njuta av WirusXP kan man bara göra om man inte bryr sig ordentligt...
Ett OS som släpper ett par bug-fix i veckan kan inte var klart.
jmfr, vissa *nix system som har släppt 1 på 5år..
Windows har väl aldrig varit ett alternativ för mer avancerade användare. Mina programmerande släktingar skyr Windows, men so what? Min datorkonsultpolare är såpass duktig att han klarar NT och XP, men generellt arbetar han med Mac eftersom företagskunderna föredrar det. Windows har sin marknad bland hemanvändare och mindre krävande företagskunder som föredrar stor kompatibilitet med spel och program.Q skrev:Vill man mekka nätverk på hög nivå så går detinte ordentligt utan att gå ut i DOS!!!!! för inställningarna i XP grafiska miljön är "användaranpassade" med fasta alternativ som ska göra det lätt för hemanvändaren.. men man kan inte gå på djupet i det.
Det är ju det jag menar. Inget illa ment mot dig. Men det lär inte vara särskilt stor andel användare som bryr sig om mer avancerade funktioner. Huvudsaken är mitt OS fungerar i vardagen. Och precis som skrivet ovan har antalet blåskärmar reducerats från ett par i veckan till ingen.Q skrev:nån sa att de aldrig hittat problem med XP. Jag har på ett halvår iofs bara lyckats med 2 blåskärmar, ibåda fallen Wirus som har stört ett annat program med en dum felvarning. (för er som inte vet, 2 blåskärmar om dan va vanligt förr i tiden)
Anders Norén skrev:Ett Sparctangentbord! Ett kungarike för ett Sparctangentbord!TonyM skrev:En vettig människa!!! Leve Solaris!!!Andy skrev:
Andreas, som gleder seg til han får installert SUN Solaris 9
/Tony
Anders
Tja... varför inte? Fast jag tror nog att det närmaste Göteborg jag lär komma i sommar är Stockholm. Jag är svårt förälskad i riktiga sparctangentbord sedan gymnasiet - alt-gr ska slås med den delen av handflatan där lillfingret fäster!Q skrev:Anders Norén skrev: Ett Sparctangentbord! Ett kungarike för ett Sparctangentbord!
Anders
Om du orkar åka till göteborg i sommar så säljer jag kompletta SS5:or med skärm för en runt 300:-
Jag kan nog snoka upp ett tgb åt dig om du vill ha det, amerikanskt eller svenskt?
OK. Det där *nix vet jag ingenting om så det finns inte mycket mer att säga. Du får gärna berätta lite om hur det fungerar. Såsom gränssnitt, kompatibilitet med programvara på marknaden osv. Jag menar är det inte XP-liknande i funktioner är det ganska dumt att jämföra dem.Q skrev:Det jag sa om att winXP släpper ett par bugfixes i veckan innebär INTE att man får vänta på nästa release av ett *nix system för att få det fixat.. Du kan uppgradera version under drift om du vill det. Men det jag mena va det att det behövs inte nägra fixar för säkerhetshål. För de finns knappt!
Det glade hemanvändaren är inte en homogen typ. Det är ju högst individuellt hur man sköter sin dator och agerar på nätet. Som sagt har jag haft XP i över ett år. Regelbunden defragmentering (utan att det har varit nämnvärt fragmenterat) och sunt förnuft. Än så länge inga som helst bekymmer som har föranlett formatering. Kommer den dagen gråter jag inte. Backup har jag på rubbet och max en kväll går åt. Men jag vet inte. Kanske borde man vara mer kräsen och inte tillåta någonting alls. Får se vad det där *nix är för nåt.Q skrev: Den glade hem,användaren som kör XP kan kanske inte vill ha några avancerade funktioner, men när nått går åt fanders så är det standard MS repartion som gäller, dvs formatera och installera om. Sen blir den glade hemanvändaren inte lika glad när IE tillåtit dolda installationer och annat skoj som nån illvillig människa har lagt på en hemsida.