Tack för lovorden!
Kaffet kallt och kartan uppdaterad. Nu tar vi det här i tur och ordning.
tågbäver skrev:
Men jag hittar allt några fel. Du har skrivit S:t Eriksgatan istället för S:t Eriksplan. Djursholmsösby trafikeras av samtliga roslagsbanelinjer. Sen stannar väl regionaltågen i Bålsta också?
Rena slarvfel. Tack för korrekturen!
bruse skrev:
Inga invändningar mer än att 12:an på min skärm ser svart ut... men jag gissar att den är mörkmörkgrön.
J betyder pendeltåg, kan vara förvirrande att använda det på fjärrtåg. Leta upp en loksymbol som är gängse internationellt.
Sen undrar jag över linjenumret för Arlandaexpress? Egenpåhittat?
Böt till en annan grön nyans för Nockebybanan, samt till en ny tågsymbol. Amerikanska transportdepartementet har faktiskt tagit fram en användbar
serie piktogram som t.ex. Östgötatrafiken använder sig av.
Arlanda Express-numret är liksom Upptågets taget från Resplus. Används inte officiellt men det kan var bra om man ser en karta och vill ha något att slå på.
testola skrev:Jag misstänker att du ogillar det, men jag skulle gärna vilja lägga till regelbundna och någorlunda tät-trafikerade båtlinjer och spårvagnslinjer, dvs.
Det är intressant. Ska tänka på det. Och det är Visio jag har använt.
Några smådetaljer: S:t Erikplan borde kanske ligger öster om Karlbergs station - här finns alltså utrymme för en något mer verklighetsnära tolkning av läget.
Ytterligare en minimal petitess: Upptåget från Upplands Väsby går inte söderut. Och det beror på att Arlandabanan svänger av från stambanan norr om Upplands Väsby. Om det t o m är norr om Rosersberg vet jag inte, men det kanske är inadekvat
Jag vet, jag vet.

Men men, vi får väl se det som konstnärlig frihet.
Och en annan sådan jag just tog mig till var att klämma in Pendeltåg, Saltsjöbanan och Roslagsbanan under "regionaltåg". Ren åsiktsfråga, men personligen tycker jag det känns bättre.