Trafiktillstånd?

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
2763

Re: M32 ny i förpackning

Inlägg av 2763 »

Patrik S skrev:
Hamnen skrev:Säljes till högstbjudande pga felköp. Bud lämnas till Trafikkontoret. Billigt vid snabb affär!
Får man köra på Västtrafiks trafiktillstånd..? :D
Nä, de har nämligen inget.

Prova med spårvägens i stället ;-)

//Tony
Med reservation för tyckfel.
Slagpåse

Inlägg av Slagpåse »

TonyM skrev:
Patrik S skrev:
Hamnen skrev:Säljes till högstbjudande pga felköp. Bud lämnas till Trafikkontoret. Billigt vid snabb affär!

//Tony
Min tanke också, trafikentreprenören som får se till att ha tillräckliga tillstånd för den trafik som körs.
Johnny

Inlägg av Johnny »

TonyM skrev:
Patrik S skrev:

//Tony

Västtrafik har trafikeringsrätten för kollektivtrafiken i Västra Götalands län. Genom olika avtal har denna rätt inom olika områden givits till olika entreprenörer. Rätten att köra spårvagn i Göteborgs och Mölndals kommuner ligger enligt ett av dessa avtal på Göteborgs Spårvägar AB.
8)
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Johnny skrev:
Västtrafik har trafikeringsrätten för kollektivtrafiken i Västra Götalands län. Genom olika avtal har denna rätt inom olika områden givits till olika entreprenörer. Rätten att köra spårvagn i Göteborgs och Mölndals kommuner ligger enligt ett av dessa avtal på Göteborgs Spårvägar AB.
8)
Jo förvisso. Men nu blandar du äpplen och päron!

GS och Trafikkontoret Göteborgs Stad har var sitt trafiktillstånd för Trafikkontorets Spåranläggning. Detta tillstånd behöver du för att framföra spårfordon, vilket jag antar var Patriks tanke.

Detta tillstånd har intet med västtrafik att göra! De blandas först in när det rör sig om att transportera västtrafiks passagerare.

//Tony
Johnny

Inlägg av Johnny »

TonyM skrev:
Johnny skrev:
8)
Jo förvisso. Men nu blandar du äpplen och päron!

GS och Trafikkontoret Göteborgs Stad har var sitt trafiktillstånd för Trafikkontorets Spåranläggning. Detta tillstånd behöver du för att framföra spårfordon, vilket jag antar var Patriks tanke.

Detta tillstånd har intet med västtrafik att göra! De blandas först in när det rör sig om att transportera västtrafiks passagerare.

//Tony

Nja, utan avtal med Västtrafik finns ingen anledning för GS att ens söka trafiktillstånd för Trafikkontorets Spåranläggning...
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Johnny skrev:Nja, utan avtal med Västtrafik finns ingen anledning för GS att ens söka trafiktillstånd för Trafikkontorets Spåranläggning...
Jaså? Vad vet du om det?

Ponera nu att man blir av med spårvagnstrafiken men får behålla spårunderhållet som upphandlas av TK. Då behövs tillståndet bl.a. för arbetsfordon.

För övrigt är det en i sammanhanget ointressant diskussion eftersom det nu rörde sig om ren nöjesköring och då kan man lika gärna använda TK:s trafiktillstånd.

//Tony
Hamnen

Inlägg av Hamnen »

Men hallå? Här försöker jag vara både sarkastisk och rolig och så sitter ni och wreckar mitt inlägg med massa snack om trafiktillstånd!? Skaffa ett eget inlägg!
Användarens profilbild
NerdBoy

Inlägg av NerdBoy »

Hamnen skrev:Men hallå? Här försöker jag vara både sarkastisk och rolig och så sitter ni och wreckar mitt inlägg med massa snack om trafiktillstånd!? Skaffa ett eget inlägg!
:lol: :lol: :lol:
Användarens profilbild
Jourmaster
Moderator
Moderator

Inlägg av Jourmaster »

Hamnen skrev:Men hallå? Här försöker jag vara både sarkastisk och rolig och så sitter ni och wreckar mitt inlägg med massa snack om trafiktillstånd!? Skaffa ett eget inlägg!
Jourmaster håller med!

Därför delades tråden!

med vänlig hälsning
/Jourmaster
Jourhavande forummoderator.
Skriv svar