Gamla lokaltrafiksrelaterade tidningsutklipp
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Gamla lokaltrafiksrelaterade tidningsutklipp
Jag har en hel del gamla lokaltrafiksrelaterade tidningsutklipp att dela med mig av, så jag tänkte börja med några från 60-talet. Mer kommer, men fyll gärna på tråden med egna utklipp.
Först lite allmänt om lokaltågen runt Storuman
Först lite allmänt om lokaltågen runt Storuman
-
-
Underbara klipp från en svunnen tid, i synnerhet de där om "trafikledartornet" vid Hornsplan!
Jag minns så väl vilket ståhej det var när det öppnades.
Och även den kväll då den anrika biografen "Flamman" och "Bodés Möbler", i huset till vänster i bilderna, stod i ljusan låga.
(Därav byggnadsställningen på den färskare av de två bildserierna.)
På den tiden gick det ju tydligen ut på att trafiken skulle FLYTA så smidigt som det över huvud taget var möjligt! - Idag är det precis tvärtom, med fördömda cykelbanor, uppenbarligen enbart avsedda att underlätta för de anti-civiliserade och upproriska "miljö-rörelserna", i huvudsak bestående av yngre och sämre bemedlade, att stöka till Stockholms-trafiken ytterligare så att INGEN SOM HELST biltrafik, inte ens brandbilar, kommer fram på huvudstadens gator!
/ P
Jag minns så väl vilket ståhej det var när det öppnades.
Och även den kväll då den anrika biografen "Flamman" och "Bodés Möbler", i huset till vänster i bilderna, stod i ljusan låga.
(Därav byggnadsställningen på den färskare av de två bildserierna.)
På den tiden gick det ju tydligen ut på att trafiken skulle FLYTA så smidigt som det över huvud taget var möjligt! - Idag är det precis tvärtom, med fördömda cykelbanor, uppenbarligen enbart avsedda att underlätta för de anti-civiliserade och upproriska "miljö-rörelserna", i huvudsak bestående av yngre och sämre bemedlade, att stöka till Stockholms-trafiken ytterligare så att INGEN SOM HELST biltrafik, inte ens brandbilar, kommer fram på huvudstadens gator!
/ P
Uppväxt före "dagen H", när innerstadsresor helst företogs i en A25...
-
-
Re: Gamla lokaltrafiksrelaterade tidningsutklipp
Dags att ta upp en gammal tråd med lite nya klipp...
Ur SJ-nytt nr 13 1975
Ur SJ-nytt nr 13 1975
Re: Gamla lokaltrafiksrelaterade tidningsutklipp
Invigning av Kungsträdgårdens tunnelbanestation - SJ-nytt nr 21 1977