Alltså, det där borde jag känna igen, jag bor ju i Västerort. Men bara för att busa till det svarar jag... hm, tre linjer varav en 900-linje... Hässelby nånstans eller... möjligen Rissne... nä jag går på första tanken och chansar: Hässelby Strand, 119, 198 och 908. Det får bli mitt svar.
Kantorn skrev:Alltså, det där borde jag känna igen, jag bor ju i Västerort. Men bara för att busa till det svarar jag... hm, tre linjer varav en 900-linje... Hässelby nånstans eller... möjligen Rissne... nä jag går på första tanken och chansar: Hässelby Strand, 119, 198 och 908. Det får bli mitt svar.
Stora huset i bakgrunden ser ut som ett av studenthusen vid Kungshamra, men jag känner inte igen dom små envåningsbyggnaderna framför, men jag chansar på Kungshamra ändå. 508, 509 och 540 går där. 503 också?
NerdBoy skrev:Blackebergs sjukhus/sjukhem! Alltså är linjerna 113, 127 och 909.
Att det är Västerort framgår för övrigt av kartan.
Yes! Där satt den! Helt rätt svar
Woohoo!
Fast ska jag vara ärlig så ska hustrun ha en del av äran och berömmelsen. Det där med Västerort listade jag ut på egen hand och någonting sade mig att det liknade ett par hus jag har gått förbi i Blackebergsområdet, men det var inte förrän hustrun passerade datorn och sade "skylten till höger ser ut som en sån de har vid sjukhus" som poletten ramlade ner.