M224 skrev:
Jag satt just och funderade på hur det gick med ditt besök hos FK i dag, jag gissade på att du skulle ta ett batterigrepp
Jag fick inte välja, jag var i princip tvungen att ta det eller få tillbaka objektivet, dom var lite sura efter dom läst min diskussion på Fotosidan också
Hahaha
Lite coolt att dom läst den tycker jag
Hehe jo fast det var någon som tipsade dom (inte jag) och man fick ju några sura miner av dom för det
aik_putte skrev:
Jag fick inte välja, jag var i princip tvungen att ta det eller få tillbaka objektivet, dom var lite sura efter dom läst min diskussion på Fotosidan också
Hahaha
Lite coolt att dom läst den tycker jag
Hehe jo fast det var någon som tipsade dom (inte jag) och man fick ju några sura miner av dom för det
Jag tänkte väl, trodde först dom hade en anställd som satt och lusläste olika fotoforum
jag tycker du har lyckats rätt bra. nu vet jag iofs inte hur mycket efterbehandligng av bilderna du gjort, men de ser bra ut. Jag är själv ingen stor fan av cannons optik.
belay123 skrev:jag tycker du har lyckats rätt bra. nu vet jag iofs inte hur mycket efterbehandligng av bilderna du gjort, men de ser bra ut. Jag är själv ingen stor fan av cannons optik.
Vad är det för fel på Canons optik? Jag har aldrig upplevt något negativt med något av mina Canon objektiv?
mja.. inte något direkt egentligen. vissa tycker om äpplen, andra apelsiner. Jag tycker den i vissa fall känns lite oexakt och plastig. Men kanske har jag bara fått de sk måndagsexemplaren. Om du tycker om cannon så finns det ingen anledning att lyssna på mig
belay123 skrev:mja.. inte något direkt egentligen. vissa tycker om äpplen, andra apelsiner. Jag tycker den i vissa fall känns lite oexakt och plastig. Men kanske har jag bara fått de sk måndagsexemplaren. Om du tycker om cannon så finns det ingen anledning att lyssna på mig
Det beror väl på vilka objektiv man använder L-serien kan ju inte kallas plastik iaf. 50 f/1.8 II är ju Canons lättaste, plastigaste och billigaste objektiv. Personligen så köper jag INGA objektiv som har plastbajonett.