Rädda C5an i Örnsköldsvik!

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
M224
Inlägg: 5759
Blev medlem: måndag 13 januari 2003 16:38
Ort: Stockholm

Inlägg av M224 »

Ivers1991 skrev:Tänk om man i SL beslutade att sätta upp C5an på Kymlinge station...
Ja tänk hur fin den skulle se efter en helg...
Lars Stegenius
Inlägg: 1892
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 18:25
Ort: Stockholm/Hägersten

Inlägg av Lars Stegenius »

Kvarne skrev:
Lars Stegenius skrev:Som vanligt är det väl Någon Annan som ska göra något..... Honom/henne har jag konstigt nog aldrig träffat. Märkligt.....

SL Spårvägsmuseum är givetvis informerat men med tanke på deras svar på att C4 2516 är på väg bortom den yttersta växeln finns väl inte mycket att hoppas på.

Och en C6 kan vi ta hand om när vagntypen är på väg ut vilket lär dröja bra många år. Vraken i HY är inget att ha, dom är rensade på i stort sett allt användbart.

//Lars S
Ska man skrota den enda kvarvarande C4an i HY nu också...?!?!?! :cry:
Lugn, Kvarne, det är 2548 som står i HY.

//Lars S
Lars Stegenius
Inlägg: 1892
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 18:25
Ort: Stockholm/Hägersten

Inlägg av Lars Stegenius »

M224 skrev:Lika bra att skrota alltihopa, jag förstår inte varför man lade ner så mycket pengar/arbete på C2/C3 tåget när man ändå inte hade för avsikt att köra med tåget för allt tjafs. C4 2548 har väl stått i 5 år nu? Den går säkert inte att få i gång vid det här laget. Skrota varenda Cx så slipper vi höra allt gnäll om dom också!
Det är inte större fel på 2548, den har åkt ut in in ur verkstan hela tiden och blivit ompysslad. Det lär bara vara någon ventil i tryckluftssytemet som är under renovering, åtminstone var det budet när vagnen stod inne i verkstan i november-december förra året. Jag var och klappade om den flera gånger medan den vandrade runt mellan olika arbetsplatser i verkstan. Den behöver en ordentlig utvändig tvätt och en rejäl inre städning, vagnen togs ju direkt ur trafiken. Och så blev den ju nedkluddad.....

//Lars S
Lars Stegenius
Inlägg: 1892
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 18:25
Ort: Stockholm/Hägersten

Inlägg av Lars Stegenius »

Busterminal skrev:Where is the another C5-car? I read somewhere that there are 2 C5-cars?
Nope, there is just one complete C5 preserved. About a half of a C5 body has been moved to the Police Academy outside Stockholm where it is used for Police training purposes.

//Lars S
Användarens profilbild
Kantorn
Inlägg: 7518
Blev medlem: tisdag 01 mars 2005 10:23
Ort: Ryssby

Inlägg av Kantorn »

Ivers1991 skrev:Tänk om man i SL beslutade att sätta upp C5an på Kymlinge station...
Det var ju en av de bättre, men tyvärr dyrare, ideerna. Dessvärre hittar väl folk dit, sådana som kluddrar och målar om saker...

Men en rolig ide var det!
Professionell tyckare
Lars Stegenius
Inlägg: 1892
Blev medlem: tisdag 03 september 2002 18:25
Ort: Stockholm/Hägersten

Inlägg av Lars Stegenius »

Kantorn skrev:
Ivers1991 skrev:Tänk om man i SL beslutade att sätta upp C5an på Kymlinge station...
Det var ju en av de bättre, men tyvärr dyrare, ideerna. Dessvärre hittar väl folk dit, sådana som kluddrar och målar om saker...

Men en rolig ide var det!
Mmmm, det skulle nog inte ta många timmar innan den vagnen ändrat färg.....

Det är bara att titta på hur den stationen ser ut i övrigt. Kluddare klarar sig utan rulltrappor, dom kommer ner på perrongen ändå.

Kommer vagnen till Stockholm ska den rulla, inget annat!!!

//Lars S
Skriv svar