Spårvagnsförare i Göteborg.. Se hit
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Spårvagnsförare i Göteborg.. Se hit
Vilken linje är roligast att köra, och varför? (idag)
Vilken var roligast (någonsin)
//BJörn
//BJörn
"Tröck in frågetecken i 5 sekunder så skaru se att de löser sig"
Re: Spårvagnsförare i Göteborg.. Se hit
Jeg har hørt at det er veldig populært å kjøre over til Hisingen når man er 15 minutter sen og må vente på "broöppning"GBGkille86 skrev:Vilken linje är roligast att köra, och varför? (idag)
//BJörn

GBGkille86 skrev:Vilken linje är roligast att köra, och varför? (idag)
//BJörn

Duger det svaret?
(om nu jag får svara...)
Bj.
Snur Ringlinien i sløyfa ved bensinstasjonen etter Liseberg? (St. Sigfrids plan mener jeg å huske at det heter der)Björn J. skrev:GBGkille86 skrev:Vilken linje är roligast att köra, och varför? (idag)
//BJörn
Duger det svaret?
(om nu jag får svara...)
Bj.
S:t Sigfrids Plan är korrekt, eller Röda Torget på grund av den röda tegelbyggnaden som tidigare huserade Sovjetunionens Konsulat som ligger invid S:t Sigfrids Plan.Roger S skrev: Snur Ringlinien i sløyfa ved bensinstasjonen etter Liseberg? (St. Sigfrids plan mener jeg å huske at det heter der)
Det är också rätt att Lisebergslinjen vänder där. Andra vändningen sker vid Centralstationen/Drottningtorget.
M.v.h.
Tony
Med reservation för tyckfel.

TonyM skrev:S:t Sigfrids Plan är korrekt, eller Röda Torget på grund av den röda tegelbyggnaden som tidigare huserade Sovjetunionens Konsulat som ligger invid S:t Sigfrids Plan.
M.v.h.
Tony
jag som trodde att det också berodde på alla rödljusen på nämda plan...
På latin torde det heta:
Area Sancti Sigfridi
Bj.
Börjar ni inte att köra högtrafik nu snart?
(och jag skall gå med så fort jag hinner) Ganska mycket med skolan nu då vi skall iväg på Stockholmsresa nästa måndag. Har varit vid hallen vid tre tillfällen när ni inte varit där. Snacka om grejt tajming
...
Men hälsa Buss-Stellan och alla spårvagnsnissar från mig nästa gång ni röjer runt i föreningen.
//Björn
(och jag skall gå med så fort jag hinner) Ganska mycket med skolan nu då vi skall iväg på Stockholmsresa nästa måndag. Har varit vid hallen vid tre tillfällen när ni inte varit där. Snacka om grejt tajming

Men hälsa Buss-Stellan och alla spårvagnsnissar från mig nästa gång ni röjer runt i föreningen.

//Björn
"Tröck in frågetecken i 5 sekunder så skaru se att de löser sig"
Förr om åren fanns det förare som bara körde nona mellan Salsa insula och Forum ferri, där de blevo avbytta, så troligtvis gillade dom denna sträcka.
http://www.hule.harryda.se/Latin/hallplatserlista.html
Bj.
http://www.hule.harryda.se/Latin/hallplatserlista.html
Bj.