Trafikkaos i Stockholm
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Trafikkaos i Stockholm
Att säga att det är trafikkaos nu är väl en rejäl underdrift. Går man in på sl.se så står det att all busstrafik i Märsta, Upplands Väsby, Ekerö, Täby, samt ett 20-tal linjer i norrförort och Södertälje är inställd. Och på Lidingö är samtliga bussresenärer hänvisade till Lidingöbanan för färd över Lidingöbron.
- aik_putte
- Kontakt:
Det blir till att ta fram snöskorna och vandringsstavar med dubbar så att man ska kunna ta sig hem från stationen. 

Ägare av http://www.sjisjka.se och http://www.phbuss.se
50 minuter, fniss. Vet folk inte att människokroppen är försedd med FÖTTER?pellle skrev:Shit! vilket kaos! Lyssnar på radion, folk verkar inte komma nånstans i köerna. Norra Bantorget-Centralen på 50 minuter, enligt radioStockholm-lyssnare. Kollar ut på gatan här i Vasastan vid Vanadisplan. Allt står i princip still.
Sitter och lyssnar på Radio Stockholm. Man bara häpnar!daniel_s skrev:50 minuter, fniss. Vet folk inte att människokroppen är försedd med FÖTTER?pellle skrev:Shit! vilket kaos! Lyssnar på radion, folk verkar inte komma nånstans i köerna. Norra Bantorget-Centralen på 50 minuter, enligt radioStockholm-lyssnare. Kollar ut på gatan här i Vasastan vid Vanadisplan. Allt står i princip still.
Vet inte riktigt vad man ska tycka om beslutet att dra in samtliga busslinjer, vid VISSA garage. Är inte vägen farbar så är den inte det, men hur ska folk komma hem? Å andra sidan står ju trafiken stilla på utfarter och stora trafikleder så där kommer man ju ingen vart ändå.
- aik_putte
- Kontakt:
Kul om det hade varit skolvecka i Stockholms län, alla hade fått stanna i skolorna 

Ägare av http://www.sjisjka.se och http://www.phbuss.se
Jag finner inte ord för hur patetiskt detta samhälle är. Varje år tas samhället på sängen av att det kommer SNÖ! Om vi hade levt i Afrika så hade jag kunnat accepterat att hela trafiken slås ut, men vi bor faktiskt i ett vinterland, även om det flesta korkskallar i detta avlånga land verkar glömma bort det.
Själv satt jag fast på 172:an i dag i 45 min vid Fittja för att en syrian satt fast med sin flashiga Audi, behöver jag nämna att han hade sommardäck på bilen? Han orsakade totalstopp för hela bussterminalen genom att blockera backen upp till centrumet. Han kom in i bussen och beklagade sig över sitationen "det är inte mitt fel" sa han. Nähä! Är det samhällets fel att du är korkad nog att inte sätta på vinterdäck på bilen?
Jag fick dock ge upp min resa och ta tunnelbanan istället, och där möttes man av ca 100 pers som stog och frös, för tunnt klädda som vanligt med alla dessa patetiska människor som bara klagar på kylan utan att göra något själva.
Under mina 45 min i bussen såg jag INTE en enda plogbil eller snöröjningsmaskin, trots att föraren kallat på hjälp.
Själv satt jag fast på 172:an i dag i 45 min vid Fittja för att en syrian satt fast med sin flashiga Audi, behöver jag nämna att han hade sommardäck på bilen? Han orsakade totalstopp för hela bussterminalen genom att blockera backen upp till centrumet. Han kom in i bussen och beklagade sig över sitationen "det är inte mitt fel" sa han. Nähä! Är det samhällets fel att du är korkad nog att inte sätta på vinterdäck på bilen?
Jag fick dock ge upp min resa och ta tunnelbanan istället, och där möttes man av ca 100 pers som stog och frös, för tunnt klädda som vanligt med alla dessa patetiska människor som bara klagar på kylan utan att göra något själva.
Under mina 45 min i bussen såg jag INTE en enda plogbil eller snöröjningsmaskin, trots att föraren kallat på hjälp.
Låter som en fråga av en typisk stockholmare (fast du är väl göteborgare, jag skojar lite). De fattar att tågen/bussarna inte går men de fattar liksom inte att det slutar där, de vill inte förstå att de själva är ansvariga för sina liv...pellle skrev:Vet inte riktigt vad man ska tycka om beslutet att dra in samtliga busslinjer, vid VISSA garage. Är inte vägen farbar så är den inte det, men hur ska folk komma hem?
Är det inte snarare medborgarna som är lite patetiska som liksom klagar på allting i stället för att bara finna sig i att det är som det är? Annars håller jag i och för sig med dig om att de flesta är korkskallar. Men frågan är om dessa korkskallar förtjänar bättre snöberedskap samtidigt som de klagar så mycket över kostnaderna?M224 skrev:Jag finner inte ord för hur patetiskt detta samhälle är. Varje år tas samhället på sängen av att det kommer SNÖ! Om vi hade levt i Afrika så hade jag kunnat accepterat att hela trafiken slås ut, men vi bor faktiskt i ett vinterland, även om det flesta korkskallar i detta avlånga land verkar glömma bort det.
Senast redigerad av daniel_s den onsdag 01 november 2006 19:02, redigerad totalt 1 gånger.
Varför ska man finna sig i att det är så här varje vinter?daniel_s skrev:Är det inte snarare medborgarna som är lite patetiska som liksom klagar på allting i stället för att bara finna sig i att det är som det är?M224 skrev:Jag finner inte ord för hur patetiskt detta samhälle är. Varje år tas samhället på sängen av att det kommer SNÖ! Om vi hade levt i Afrika så hade jag kunnat accepterat att hela trafiken slås ut, men vi bor faktiskt i ett vinterland, även om det flesta korkskallar i detta avlånga land verkar glömma bort det.
Därför ännu har vetenskapen inte lyckats styra vädret.M224 skrev:Varför ska man finna sig i att det är så här varje vinter?daniel_s skrev:Är det inte snarare medborgarna som är lite patetiska som liksom klagar på allting i stället för att bara finna sig i att det är som det är?M224 skrev:Jag finner inte ord för hur patetiskt detta samhälle är. Varje år tas samhället på sängen av att det kommer SNÖ! Om vi hade levt i Afrika så hade jag kunnat accepterat att hela trafiken slås ut, men vi bor faktiskt i ett vinterland, även om det flesta korkskallar i detta avlånga land verkar glömma bort det.
- Det finns inget så praktiskt som en bra teori
Sen kan man ju fråga sig om nu en buss inte kommer fram för att en audi står i vägen, varför inte passagerarna kliver ur och puttar undan den. Den får ju sitta ganska rejält fast innan en bunt männsikor får upp den.
Min far brukar säga som så att han var aldrig med om att busstrafiken stannade. Däremot har han varit med om att lägga på snökedjorna för att komma upp för en del backar.
Min far brukar säga som så att han var aldrig med om att busstrafiken stannade. Däremot har han varit med om att lägga på snökedjorna för att komma upp för en del backar.
"Haha I did it and I am proud of it" - D. Duck
Hade du gjort det själv frågar jag?Vardon skrev:Sen kan man ju fråga sig om nu en buss inte kommer fram för att en audi står i vägen, varför inte passagerarna kliver ur och puttar undan den. Den får ju sitta ganska rejält fast innan en bunt männsikor får upp den.