Var är alla M32:or
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
- Per Hjällbo
Var är alla M32:or
Varför verkar det som att ingen M32:a rullar nu på gatorna här i Göteborg? Hur många har vi fått och var är dom? Eller är det bara jag som inte har lyckats se dom på sista tiden?
Såvitt jag vet så är det något tekniskt problem. 8 vagnar (401-408) torde ha kommit till Götet.
Ägare av Olympus FE160 och Sony DCR-HC24E.
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
Någon som är interesserad av lite hållplatsutrop? Titta här då...
- Per Hjällbo
Vi eller rättare sagt Italienarna har tekniska problem att lösa med vagnarna.
M32 är trafikgodkänd som vagnstyp, 401 och 402 skall byggas om då detta är rena förserievagnar = får inte i vanlig passagerartrafik, 403-406 har gått i trafik men urtagna från trafiken beroende på tekniska problem som måste lösas, vagnen är inte driftsäker så den kan köras normalt, 407 och 408 är inte klara för trafik än.
M32 är trafikgodkänd som vagnstyp, 401 och 402 skall byggas om då detta är rena förserievagnar = får inte i vanlig passagerartrafik, 403-406 har gått i trafik men urtagna från trafiken beroende på tekniska problem som måste lösas, vagnen är inte driftsäker så den kan köras normalt, 407 och 408 är inte klara för trafik än.
- Per Hjällbo
Vet du vilken typ av tekniska problem det är frågan om? Jag har bestämt för mig att 405 stannade med bromsfel vid Centralen i somras, är detta något liknande?M32 är trafikgodkänd som vagnstyp, 401 och 402 skall byggas om då detta är rena förserievagnar = får inte i vanlig passagerartrafik, 403-406 har gått i trafik men urtagna från trafiken beroende på tekniska problem som måste lösas, vagnen är inte driftsäker så den kan köras normalt, 407 och 408 är inte klara för trafik än.
Kan detta ha något att göra med bullret i vagnen, eller som tidigare nämnt mer drifttekniskt?M32 har idag provkörts på morgonen i Chalmerstunneln.
Tyvärr har jag inget resultat på utvärderingen som innefattar ny programvara i vagnen.
Senast redigerad av Patrik S den onsdag 13 september 2006 15:14, redigerad totalt 1 gånger.
401 & 402 går i förarutbildningen som vanligt..
Resten av vagnarna står för diverse problem..
En för kollitionsskador, en för motorproblem, ett par för KomFram-fel & alla för ngt bromsfel..
Den som lever får se när vagnarna är i drift igen.. Viss förhoppning finns om att ngn ska ut innom det närmaste.
Mitt i allt kan vi dock glädja oss över att vagnsituationen i övrigt är så pass bra att trafiken inte märker mkt av att M32 inte går.
//Q
Resten av vagnarna står för diverse problem..
En för kollitionsskador, en för motorproblem, ett par för KomFram-fel & alla för ngt bromsfel..
Den som lever får se när vagnarna är i drift igen.. Viss förhoppning finns om att ngn ska ut innom det närmaste.
Mitt i allt kan vi dock glädja oss över att vagnsituationen i övrigt är så pass bra att trafiken inte märker mkt av att M32 inte går.
//Q
Men tyvärr sker dom, jag vill kunna lita på mina kollegor, spårvagn som buss, att dessa följer regler mm och dessutom kan "se" olyckan innan den sker och att man isåfall stannar innan det smäller.mats skrev:Tur att det inte sker några olyckor alls knappt när man tar bort privatbilismen![]()
Men Vi är även mäniskor så olyckor lär ske med förhoppningsvis enbart matteriella skador utan personskador.