Världspremiär för Internet-uppkoppling ombord på tåg

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Andy

Världspremiär för Internet-uppkoppling ombord på tåg

Inlägg av Andy »

Hei!
Fikk denne i min e-post, ganske diggbart........
Ta bilder rundt Göteborg C, hoppe på toget til København og legge bildene rett ut her på forum :lol:

http://www.linx.se/templates/Page.aspx?id=2781

Andreas
Användarens profilbild
august
Kontakt:

Re: Världspremiär för Internet-uppkoppling ombord på tåg

Inlägg av august »

Andy skrev:Hei!
Fikk denne i min e-post, ganske diggbart........
Ta bilder rundt Göteborg C, hoppe på toget til København og legge bildene rett ut her på forum :lol:
Coolt! Jag har faktiskt undrat vem som skulle komma på / genomföra denna idén först... det står inget på sidan om någon prissättning. Någon som har en aning??
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Kan inte tänka mig att det lär bli billigt...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Kúba Lestiv

Inlägg av Kúba Lestiv »

Och jag som strålningsrädd resenär, tvingas jag utsätta mig för strålningen från det trådlösa nätverket (som ju strålar på högre frekvenser än dagens GSM-nät och kräver starkare sändare och mottagare för att hantera så mycket information som ett LAN-nätverk hanterar)?

Internetfri-/datorfri plats?
Användarens profilbild
leifd
Kontakt:

Inlägg av leifd »

Kúba Lestiv skrev:Och jag som strålningsrädd resenär, tvingas jag utsätta mig för strålningen från det trådlösa nätverket (som ju strålar på högre frekvenser än dagens GSM-nät och kräver starkare sändare och mottagare för att hantera så mycket information som ett LAN-nätverk hanterar)?

Internetfri-/datorfri plats?
Å andra sidan, har du ju högfrekvent strålning även från lysrörsbelysningen.
Effekten, för att kunna sända ut LAN-nätvärket inne i vagnen, lär ju inte behöva vara på säskilt hög effekt. Troligen så har stålningen från lysrören och högre effekt totalt.
För att nu inte tala om den lågfrekventa strålningen, från kontaktledningen.
Skriv svar