Dina bilder är väldigt stora.
Misstänker att dom som ännu inte har bredband har en del att säga om bildernas storlek och nedladningshastighet, jag brukar förminska med 40% i Photoshop, men även då kan bilderna bli stora.
vad jag fick höra, genom polisradio, var att föraren hade somnat lr något o sen kört in under bron och in i fundamentet...
själva bussen har jag ingen aning om...
Hade ingen möjlighet att vänta kvar på plats för att se hur dom gjorde...
Låter ju troligt att föraren somnade... men vem vet? det blir väl en utredning förståss.
Det har hänt fler olyckor med olika fordon, lastbil, personbil och för inte så längesednan peronbil med större husvagn på samma plats, troligtvis vid samma pelare, så det kan ju vara något fel på vägen eller bron eller... just där.
För flera år (10-15 ungefär) sedan gick en tungt lastad långtradare från "Autotransport" med då splitter nya personbilar av ungefär vid denna plats.
Vad som händer med just denna buss... tja, inte vet jag, men det ser ju ut som om chassiet är ordentligt skadat och då är det ju ingen ide till återuppbyggnad, annars händer det ju att busspåbyggarna får bussar i retur för nybyggnad på begagnat chassie. Jag såg en annons i en busstidning en begagnad buss med olika årmodeller på chassie och påbyggnad, kan ju ha varit en sådan.
Gissningsvis hamnar denna buss på någon lastbils/busskrot och vitala delar kanske blir återanvända. Detta efter det att ägaren/bussbolaget plockat vraket på de delar han vill ha.
När jag idag åter tittar på bilderna så tänker jag ju... Herregud, vilken tur att bussen inte medförde några passagerare, denna olycka hade troligtvis skördat en del dödsoffer och en hel del allvarliga skador.
Enligt GöteborgsPosten hade föraren blivit fastklämd och fick tas loss med räddningsverktyg (Holmatro i O 427?) .
ja, han fick klippas loss... bilder på när dom klipper ut han finns på min sida, även om dom inte är så tydliga så syns det när dom lyfter ner honom...
Jag skulle vilja se de andra bilderna som du skrev att du hade när de skar loss föraren ur bussen. Var hittar jag dem?
Vänligen
Tina
Hej Tina.
Förlåt att jag föregriper Hagrido.
Han skriver också att de finns på hans sida - rent antagsmässigt har han angivit den i sin profil och den nås därmed genom att trycka på www knappen under hans meddelande.
Vänligen utväxla då dessa bilder via e-post.
Jag tror inte det är speciellt tillrådigt att visa bilder med olycksoffer offentligt. Eller vad säger anvariga för forumet?
Jag skulle vilja se de andra bilderna som du skrev att du hade när de skar loss föraren ur bussen. Var hittar jag dem?
Vänligen
Tina
Hej Tina!
Du hittar dom, som redan sagt av andra medlemmar här på forumet, på min hemsida. http://lkc10.1337even.nu/hagrido
eller på www knappen...
Jag har bara bilder när dom bär honom till ambulansen och det är på lite avstånd... Bara så du vet om du inte redan har tittat på dom...
Harido undrade vad som händer med krockade bussar...
Jag kan ju upplysa om att det står en modernare Neoplan ledbuss med utbränd bakdel på skroten i Angnesberg (där fö. en himla massa M25:or skrotades på 80-talet).