Utmaning till fotografer (Sthlm)

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
LÅ1

Inlägg av LÅ1 »

Kantorn skrev:
LÅ1 skrev:
Nima skrev: Ok.
Ja jag ger det tummen ner.
Du hjälper inte missbrukar, langare och annat "löst" folk genom att "soppa dom under mattan".
Att det finns så mycket knarkare och sånt kring plattan är bara ett tecken på hur mycket missbruk det finns i samhället, och knarkarna kommer inte att gå upp i rök bara för att T-Centralens vänthall blir mer klaustrofobisk.
För majoriteten av folket som "hänger" i hallen är trots allt folk som har stämt möte med nån, alltså folk som väntar.
Varför ska jag vänta i ett klaustrofobiskt café i tio minuter bara för att Polisen har problem med att hålla knarkae och langare borta från plattan?
Tror SL att dom kommer att minska missbruket i samhället genom denna ombyggnad?
Detta börjar lukta "halshuggning mot mjäll" syndromet...
Det är trots allt inte SL eller Connex som skall ta hand om samhällets olycksbarn!
Rent juridiskt så har du rätt i detta. Men vem ska ta hand om dem? Vi har förvisso alla ett ansvar för dem, eftersom inte Stockholms Stad verkar vilja göra något åt dem. Jag håller med, man eliminerar inte ett problem genom att sopa det under mattan.
Håller med dej också! Det är bara det att det är Stockholms stad som måste ta sitt ansvar! Och att bara låta dem stå där och inte bry sej är ju egentligen knappast att hjälpa dem!
Jag vet inte riktigt vilka maktmedel komunen och polisen har för att tvinga bort dem, eller tvinga in dem på avgiftning eller liknande, men något borde göras!
Även SL borde utöva påtryckningar på berörda instanser för att få bort dessa "element"!
LÅ1

Re: utslagna på T-centralen

Inlägg av LÅ1 »

VeVen skrev:utslagna på T-centralen

Om den enda hjälp som står missbrukare och andra till buds är entréhallen på T-centralen så är det illa. Högre ambitioner än så får man allt ha.

Kollektivtrafiksystemet är ett dåligt husrum för hemlösa, missbrukare, vilsna ungar etc. Inte bara för risken att i fyllan och villan ramla ner på spår, bli överkörd, och liknade utan främst därför att "frizoner" för missbrukare gynnar missbruket i sig.

filosoferar VeVeN
Håller med dej helt och hållet! Och att flytta problemen gör dem ju inte mindre, men i värsta fall mindre synliga!
Sture!

Inlägg av Sture! »

Var där för någon vecka sedan nu och man har kommit ganska långt med renoveringen nu. Är bara en pelare kvar med originalkaklet vad jag kunde se. Den pelare jag fotograferat tidigare var numera nerriven.

Såhär såg det ut nu.

Bild
Skriv svar