Jag trodde inte på det

Övriga lokaltrafikbilder som exempelvis båtar här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Övriga lokaltrafikbilder som exmpelvis båtar här!
Allmänna forumregler
Tompa

Jag trodde inte på det

Inlägg av Tompa »

förrän jag fått se det med egna ögon. Jag talar om C20-vagnarna 2116, 2172 och 2177, som fått bli "provvagnar" för det nya designschemat och som är tänkt skall rulla på bana 2 (röda linjen). Snyggt tycker jag själv, men nu lär man väl få se röd-blåa blandtåg, istället för blå-gröna???
Bild
Rangerboy...

Inlägg av Rangerboy... »

Det stämmer, tåget kom till Nyboda igår och står där i avvaktan på att tas i trafik. Det är dock inte bestämt till 100% att tvåans vagnar ska bli röda, det är tänkt att resenärerna ska få rösta huruvida denna design är snyggare än den blåa. Vi får se vilken som vinner!
Ragnar T

Nya färgscheman för C 20

Inlägg av Ragnar T »

Vad ända in i glödheta!! Varför gör inte folk som man säger??

Ordern var att man på prov skulle måla tre stycken C 20 i Venetianskt Rött (egentligen en förskönande omskrivning för snusbrunt, som det egentligen är), dessutom med vita och svarta prickar i ett oregelbundet mönster! Därtill skulle alla gula hållstöd förses med ett mönster bestående av stiliserade kaffebönor inkluderande doftgeneratorer.

Röda vagnar på Röd linje, gröna på Grön linje och blåa på Blå linje? Vem tusan har hittat på något så korkat? Jag förstår överhuvud taget inte vilken logik man har använt, när man ville att det skulle vara så? Tänk att allt skall bli så fel nuförtiden!

Ruggige R
Dennis Sigward

Inlägg av Dennis Sigward »

Det verkar vara extra färg från Bussmålarverkstan, men kanske det blir snyggt. Snabba på att få gröna, 'ala CX gamla färg' etc......på en del C-20 vagnar.
Dennis som dricker Lövbergs Lila i USA (Lövbergs från IKEA). Gevalia är mycket för dyrt. Med kaffet har jag Falu Rut bröd (medfört i resväska från Vivo vid DN Skrapan)

mvh Dennis
.Är intresserad av balance mellan de olika trafikmedlen. Är inte helt galen men nästan......
Mikael R
Kontakt:

Inlägg av Mikael R »

Det var ju snyggt ju! :D
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Användarens profilbild
Kvarne

Inlägg av Kvarne »

Nej men va i hela runda lilla härjedalen har de fått för ryck nu då?!?! :shock: :shock: :shock:

Nej tacka vett jag SL-tiden!
Det ser ju bara för katastrofalt ut!! Och de där med Röda C20 på röd linje osv är totalsnurrigt!
Nu måste Connex/Tågia/ ha druckit för mycket Pepsi Twist! :twisted: :P :shock: 8) :lol:
Mvh: Kvarne
Äger fd SL H22 6431.
Användarens profilbild
bruse

Inlägg av bruse »

Se hur bra det gick när man hade en bankarta för bara den "gröna linjen" ovanför dörrarna. Sen gick de på både t-blå och t-röd.... Snurrigt!

Hur blir det sen då? Röda vagnar på T-blå, blåa vagnar på T-grön osv?

Varför krångla till allt så förtvivlat?
Varför inte satsa perngarna på att få tågen att gå i tid istället?
Varför inte satsa pengarna på att få det "fantastiska" signalssystemet på T-grön att funka nån gång?

Varför? :evil:
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark
Gäst

Jag trodde inte på det

Inlägg av Gäst »

Innebär det i konsekvensens namn att A32:orna, eller ännu värre Ängbyvagnarna, ska bli gula? 8)

Hans
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Eller Saltsjöbanans lila...
Bantekniker
Användarens profilbild
Jörgen_G

Re: Jag trodde inte på det

Inlägg av Jörgen_G »

Gäst skrev:Innebär det i konsekvensens namn att A32:orna, eller ännu värre Ängbyvagnarna, ska bli gula? 8)
Hans
Ska det vara riktigt konsekvent så skall väl Tvärbanans A32:or vara gula och Nockebybanans mörkgröna? A30:orna får väl bli mörkgröna?
mvh/ Jörgen G
Mikael R
Kontakt:

Inlägg av Mikael R »

Nä nu får vi ta det lilla lugna här och reda ut detta.

Hörde på ett annat forum att detta var SL:s aprilskämt. Någon som kan dementera?

Det låter onekligen som ett aprilskämt men bilden ser ju äkta ut.

Är det du som har tagit bilden Jörgen?

EDIT: Jag "analyserade" just bilden i ett bildbehandlingsprogram och min slutsats är att det är en falsk bild! Måhända mycket bra gjord, men efter granskning ser man att den varit blå förut! Alltså bara fake!
Hälsningar Mikael Ringmarck - Besök gärna min hemsida: http://ringmarck.fateback.com/
Användarens profilbild
AeroSol

Re: Nya färgscheman för C 20

Inlägg av AeroSol »

Ragnar T skrev: Ordern var att man på prov skulle måla tre stycken C 20 i Venetianskt Rött (egentligen en förskönande omskrivning för snusbrunt, som det egentligen är), dessutom med vita och svarta prickar i ett oregelbundet mönster! Därtill skulle alla gula hållstöd förses med ett mönster bestående av stiliserade kaffebönor inkluderande doftgeneratorer.
Du måste skämta? :lol: Eller är det dags för en ny Gevalia-vagn?

Jag kan bara föreställa mig hur de kommer att se ut, om möjligt värre än de Japanska Gullfiskar Andy länkade till för några månader sedan:
http://www.hx.sakura.ne.jp/~yosh/toden/pc198b.html
Användarens profilbild
AeroSol

Inlägg av AeroSol »

Mikael R skrev:EDIT: Jag "analyserade" just bilden i ett bildbehandlingsprogram och min slutsats är att det är en falsk bild! Måhända mycket bra gjord, men efter granskning ser man att den varit blå förut! Alltså bara fake!
Visst är det fake:

Bild
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Tompa skrev:förrän jag fått se det med egna ögon. Jag talar om C20-vagnarna 2116, 2172 och 2177, som fått bli "provvagnar" för det nya designschemat och som är tänkt skall rulla på bana 2 (röda linjen). Snyggt tycker jag själv, men nu lär man väl få se röd-blåa blandtåg, istället för blå-gröna???
Bild
Snyggt fotomålning, finns detaljer som avslöjar dig...
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Bobjörk

Inlägg av Bobjörk »

Drog samma slutsats jag med...

Bild
Bild

Fast det var en snygg fejk!
Bantekniker
Användarens profilbild
Jörgen_G

Inlägg av Jörgen_G »

Mikael R skrev:/.../Är det du som har tagit bilden Jörgen?
EDIT: Jag "analyserade" just bilden i ett bildbehandlingsprogram och min slutsats är att det är en falsk bild! Måhända mycket bra gjord, men efter granskning ser man att den varit blå förut! Alltså bara fake!
Som du säkert redan förstått av dina bildanalyser och andra inlägg är jag oskyldig. Men jag tycker det är ett himla bra aprilskämt. Gick jag på det? Inte direkt, jag såg 2116 aldeles blå häromdan: Trodde knappast att SL/Connex/Tågia skulle ha hunnit måla den röd och sedan blå igen. Men annars - ja kanske, eftersom jag inte såg det förrän idag, den fjärde. Men inte den första april - nej...

mvh/Jörgen G
Användarens profilbild
TimK
Kontakt:

Inlägg av TimK »

Kvarne skrev:Nej men va i hela runda lilla härjedalen har de fått för ryck nu då?!?! :shock: :shock: :shock:

Nej tacka vett jag SL-tiden!
Det ser ju bara för katastrofalt ut!! Och de där med Röda C20 på röd linje osv är totalsnurrigt!
Nu måste Connex/Tågia/ ha druckit för mycket Pepsi Twist! :twisted: :P :shock: 8) :lol:
Connex och Tågia?

Vem fan tror du det är som äger och bestämmer över vagnarna? Inte fan är det Connex eller Tågia. Det är faktiskt det SL som du så varmt älskar.

-- Tim
Ulf _s

Inlägg av Ulf _s »

Men,.. fandå! Vore så skönt att få lite variation på SLs vagnpark! Man försöker ju homogenisera allt nuförtiden. Och det är åt helvete! Röda vagnar skulle varit jättevälkommet! Kan vi inte be några gr-f-tt- sköta det? :wink:
Johan Eriksson

Inlägg av Johan Eriksson »

x
Senast redigerad av Johan Eriksson den söndag 26 juni 2011 20:06, redigerad totalt 1 gånger.
Anders Norén

Inlägg av Anders Norén »

Hallå där. Aprilskämt bör begränsas till 1 april.

I övrigt accepterar jag vad som helst, och ju trovärdigare desto bättre. (Röda tåg hade med andra ord kunnat vara ett bra aprilskämt.)

Anders
Skriv svar