Helgutmaning!

Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Livet handlar inte bara om spårvagnar och lokaltrafik. Här kan det diskuteras om andra ting. (endast för registrerade användare)
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
2763

Helgutmaning!

Inlägg av 2763 »

Hej.

Nu är det dags att gnugga de grå.

På kortast tid skall en resa med de villkor som nedan listas genomföras:

Följande platser skall passeras (I tveksamma fall så ligger hållplatsen i Göteborg eller möjligen kranskommuner)
Angered Centrum, Östra Sjukhuset, Aprilgatan, Komettorget, Kålltorp, Torp, Broplatsen(Mölndal), Doktor Sydows Gata, Marklandsgatan, Opaltorget, Saltholmen, Ekedal, Handelshögskolan, Prinsgatan, Ejdergatan, Lilla Bommen, Nordstan, Varmfrontsgatan, Gillegatan, Lindholmspiren, Skra Bro.

Tillåtna färdmedel är Skosulor, Båt, Buss och Tåg.

Samtliga platser skall passeras minst en gång

Samtliga färdmedel skall användas minst en gång.

Färden påbörjas Lördag morgon 07.00 från Centralstationen/Drottningtorget.

Jag ser fram emot goa lösningar på detta :lol:

/Tony

Med hjälp av tidtabell och tidpunkten direkt på http://www.vasttrafik.se.
Med reservation för tyckfel.
Användarens profilbild
Bussmicke
Kontakt:

Inlägg av Bussmicke »

Ta spårvagnen
//Bussmicke.
Besök min hemsida samt Bussmicke.se på Facebook.

Stolt ägare av:
Canon EOS R & 6D Mark II, Canon EOS M5 och Canon Powershot G7 X Mark II samt Sony RX100 Mark III och VII.
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Bussmicke skrev:Ta spårvagnen
Då missar du iallafall följande:
Gillegatan, Lindholmspiren, Skra Bro.

Tony: som tillägg till skosulorna, och då man inte har samma förmågor som en kille som levde för dryt 2000 år sedan... får man simma?
Och vilka båtar får man använda? vilka som helst eller några som på något vis är anslutna till "västragik"?

:roll:

Bj
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Björn J. skrev:
Bussmicke skrev:Ta spårvagnen
Då missar du iallafall följande:
Gillegatan, Lindholmspiren, Skra Bro.

Tony: som tillägg till skosulorna, och då man inte har samma förmågor som en kille som levde för dryt 2000 år sedan... får man simma?
Och vilka båtar får man använda? vilka som helst eller några som på något vis är anslutna till "västragik"?

:roll:

Bj
Tja, skrev jag båt så menade jag båt. Vill du ordna med det så kan du säkert leasa stena carisma.

Till Bussmicke: Det är ju bra att läsa i förutsättningarna att man skall åka mer än bara spårvagn...

/T
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Jag såg "Carisma" i en av Göteverkens dockor häromdagen, men den kanske är sjösatt igen... inte vet jag...
Tror fö. inte att jag kommer in i lerorna i Nodre älv med denna... så att jag där skulle kunna byta till kippholmsbussen...

Bj.
Användarens profilbild
2763

Inlägg av 2763 »

Björn J. skrev:Jag såg "Carisma" i en av Göteverkens dockor häromdagen, men den kanske är sjösatt igen... inte vet jag...
Tror fö. inte att jag kommer in i lerorna i Nodre älv med denna... så att jag där skulle kunna byta till kippholmsbussen...

Bj.
Det är ett par veckor sedan Carisma kastade loss från Lundbystrand för att återgå till sin vanliga trad från danmarksterminalen till Fredrikshavn.

/T
Låst