x
Moderatorer: Jourmaster, Infomaster
Kategoriregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
Övriga diskussioner om lokaltrafik som ej platsar i andra forum. (exempelvis lokaltrafik med båtar)
Allmänna forumregler
-
- aik_putte
- Kontakt:
Re: SL vision 2015
Hur ser det ut i Norra stationsområdet, ny tunnelbanestation, Tvärbane-station eller måste man fortfarande gå från Odenplan om man tar tunnelbanan?Johan Eriksson skrev: PLANERADE PROJEKT
* Odenplan ny stn i samband med Mälartunneln. "Möjligen kan ett (ytterligare måste de mena?) spår behövas och en (andra) plattform behövas för resenärerna från Citybanan. Förberedels för T-spår till KS om Norra stationsområdet byggs ut.
* Ny pendeltågslinje Solna-Arninge
Hur ska pendeltågslinjen till Arninge se ut? blir det en sväng efter Ulriksdal ut mot Sjöberg - Täby - Arninge?
Ägare av http://www.sjisjka.se och http://www.phbuss.se
- aik_putte
- Kontakt:
Nu tänker jag på Tvärbanan, inte dom som går på Djurgårdslinjen men ja, det är en spårvagn fast jag skrev Tvärbanan för jag syftade på just de.Petimeter skrev:Spårvagnshållplats heter väl det?aik_putte skrev:...Tvärbane-station...
Ägare av http://www.sjisjka.se och http://www.phbuss.se
- Ulrik Berggren
- Kontakt:
Ja, det där blev jag ju inte särskilt klok på, snarare tvärt om
Är de framtida projekten som nämns alltså önskemål från SL? Och vem då, SLs styrelse? Eller några tjänstemän?
Sen saknas som sagt en massa projekt,t ex nya vagnar till Lidingö- och Nockebybanan. Och hur menar man med RB, ska man lägga ner till Arninge eller bygga nytt? Eller ska man ha tre spårsystem i norrort i framtiden; T-Röd, RB och en ny Arningependel?
Sen är väl 173:ans konvertering till blåbuss redan i genomförandestadiet? Och vad menas med stombuss längs Tvärbana Syd?
Johan! Vad var det för typ av bilaga egentligen? Någon typ av flashigt reklammaterial, eller en mer informativ trycksak?

Är de framtida projekten som nämns alltså önskemål från SL? Och vem då, SLs styrelse? Eller några tjänstemän?
Sen saknas som sagt en massa projekt,t ex nya vagnar till Lidingö- och Nockebybanan. Och hur menar man med RB, ska man lägga ner till Arninge eller bygga nytt? Eller ska man ha tre spårsystem i norrort i framtiden; T-Röd, RB och en ny Arningependel?
Sen är väl 173:ans konvertering till blåbuss redan i genomförandestadiet? Och vad menas med stombuss längs Tvärbana Syd?
Johan! Vad var det för typ av bilaga egentligen? Någon typ av flashigt reklammaterial, eller en mer informativ trycksak?

/UB
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Pendeltåg till N Botkyrka, NU! Pengar finns ju...
Jag tog en Metro idag men i den fanns ingen bilaga från SL.Johan Eriksson skrev:Sitter här med vad som ser ut som en bilaga till metro från SL som heter SL & framtiden.

Är det något vi får se framöver kanske?
Det är en skrift som är ca ett halvt år gammal! (Tror jag.) Jag fick tag på mitt ex någon annan stans än i Metro, men den kan ju ha varit bilaga där för det! (Tror det var när man visade en del äldre bussar på Kungsgatan i höstas!)David skrev:Jag tog en Metro idag men i den fanns ingen bilaga från SL.Johan Eriksson skrev:Sitter här med vad som ser ut som en bilaga till metro från SL som heter SL & framtiden.![]()
Jag städade för ett tag sedan, (av någon anledning

-
Ok, så det är denna bilaga vi pratar om. Den har jag också sparat.LÅ1 skrev:Det är en skrift som är ca ett halvt år gammal! (Tror jag.) Jag fick tag på mitt ex någon annan stans än i Metro, men den kan ju ha varit bilaga där för det! (Tror det var när man visade en del äldre bussar på Kungsgatan i höstas!)David skrev:Jag tog en Metro idag men i den fanns ingen bilaga från SL.Johan Eriksson skrev:Sitter här med vad som ser ut som en bilaga till metro från SL som heter SL & framtiden.![]()
Jag städade för ett tag sedan, (av någon anledning) så nu vet jag inte var mitt ex finns längre. Men jag har kvar det någonstans!

Jag antar det i alla fall! Det var den jag tänkte på direkt när jag läste första inlägget i denna tråd!David skrev:Ok, så det är denna bilaga vi pratar om. Den har jag också sparat.LÅ1 skrev:Det är en skrift som är ca ett halvt år gammal! (Tror jag.) Jag fick tag på mitt ex någon annan stans än i Metro, men den kan ju ha varit bilaga där för det! (Tror det var när man visade en del äldre bussar på Kungsgatan i höstas!)David skrev: Jag tog en Metro idag men i den fanns ingen bilaga från SL.![]()
Jag städade för ett tag sedan, (av någon anledning) så nu vet jag inte var mitt ex finns längre. Men jag har kvar det någonstans!
Utdrag ur SL:s TRI-Spårväg, Kapitel 0-Grundbegrepp:Petimeter skrev:Spårvagnshållplats heter väl det?aik_putte skrev:...Tvärbane-station...
Trafikplats: samlat begrepp för station och hållplats
Station: Plats med huvudsignaler där tågmöte kan ske
Hållplats: Plats utom station som är avsedd för trafikantutbyte
-
Ja, skall vi dra till med hårklyverier så är väl då den rätta benämningenMWE skrev:Utdrag ur SL:s TRI-Spårväg, Kapitel 0-Grundbegrepp:Petimeter skrev:Spårvagnshållplats heter väl det?aik_putte skrev:...Tvärbane-station...
Trafikplats: samlat begrepp för station och hållplats
Station: Plats med huvudsignaler där tågmöte kan ske
Hållplats: Plats utom station som är avsedd för trafikantutbyte
Tvärbane-trafikplats

-
-
-
Länken till kartan fungerar inte för mig. Jag bor i Göteborg och har inte Stockholmsmetro. Går den att scanna och lägga ut härJohan Eriksson skrev:Och här kommer kartan: SL vision 2015 !
Hälsningar Maria i Göteborg
Metro finns att läsa fyndigt nog på Metros hemsida! http://www.metro.se
De e int lätt att förklar för nån som int begrip - Ingemar Stenmark