Dessa moderna konstruktioner "kopplar ned", JA !Björn J. skrev:Tack, jag antar inbjudan, men hoppas det dröjer flera månader innan kylan återvänder.JAgr skrev:
Välkommen ner till depå Rantorget en iskall morgon när det har varit underkylt regn och trafiken skall ut, då kommer du att få uppleva det du aldrig hört.
/JAgr
Det är alltså problem att få igång vagnarna, men när de väl rullar?
Men du menar att M31 "kopplar ned" så fort det blir litet is på tråden?
Bj.
Detta gäller även M97 i Norrköping och är orsaken till att man ibland kör M67B som kontaktledningsskrapa.
Vill minnas att även A32 hadde dessa problem, men de vagnarna äv väl kompletterade med kondensatorpaket, som ska motverka att tyristorerna släcker så snabbt, eller är det jag som drömt det ?
Norrköpings M98 klarar dock is bättre än M97, men dessa är ju specificerade av andra än svenskar, som ju alltid sparar bort allt man kan (och sedan får köpa till för extra mycket pengar).
//Leif D