Jag blir uppriktigt ledsen över detta. Under veckan har jag suttit och njutit av hur väl Forumet fungerar. Kunnat skratta åt alla de Postvagnsälskare som tycker Forum är såå dåligt. Vadå, jag vet ju att det är superbra. Igår fick jag en otäck olustkänsla. Kanske dumt att ta upp stenen igen, men för min egen skull måste jag få klarhet i vad som hände egentligen. Så här gick det till igår kväll.
Hagrido lägger ut ett inlägg i gråzonen mellan lokaltrafik och järnväg. Jag tycker själv det finns klara kopplingar till lokaltrafik, men låt oss säga att det var ett rent järnvägsinlägg och därmed felplacerat. Han möts då av att en forumdeltagare pikar honom för att godsvagnar inte hör hemma i "visa bilder". Hagrido säger att han kan ta bort dem. Forumdeltagaren undrar om Hagrido menar bilderna, inlägget eller honom själv. Hagrido tar säkert illa vid sig och säger att det gäller inlägget och honom själv. Forumdeltagaren skriver då att han inte kan varken ta bort inlägget eller Hagrido, men gärna vill. (Hagrido önskas alltså bort från Swetramway Forum) Sedan kommer det fram att forumdeltagaren såsom webmaster visst kan göra en akutinsats och flytta inlägget till "ordet är fritt". Vad är det för spel att hålla på och gnälla i flera inlägg när det sedan visar sig att problemet är så lättlöst?
Visa bilder
Gjorde en snabb genomtittning och hittade några trådar som knappast kan klassas som bilder på lokaltrafik.
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=1661 handlar om museiebussar och innehåller inte ens någon bild.
http://www.ss.se/forum/viewtopic.php?t=1499 är platsen som senare får en vagnhall för en museispårväg.
Missförstå mig inte nu! Jag har inget emot ovanstående inlägg, men inte har de det minsta med lokaltrafik att göra. Konsekvens!!!
Bemötandet
Hagrido är ny på forumet och har redan försett oss med ett gäng trevliga bilder. Han lägger ett inlägg i fel forum. Måste han därför skrämmas bort av en sådan olustig ordväxling?
Webmaster skrev:Nästa gång är det bra om du läser igenom reglerna och följer dom. Ditt misstag eller vad vi ska kalla det för, renderade mig 10 minuters extra arbete. Tänk om jag skulle lägga 10 min extra arbete på varje tråd? Det blir ju 3 heltidstjänster! I onödan! Vem ska betala dem?
Misstag eller vad vi ska kalla det för. Mot vilken grund antyder webmaster att detta skulle vara något annat än ett misstag?
Bruse skrev:Jag tycker vi i fortsättningen struntar i att det måste vara lokaltrafik i de grupperna som kräver det. Vi börjar visa bilder på marsvin, ubåtar, chipspåsar... så blir alla nöjda! Fram för fri anarki... eller?
Åh vad barnsligt! Ingen vill ha anarki på forumet. Vi verkar alla vara jätteglada åt att det fungerar så bra. Olyckan vid Sävenäs ligger i gråzonen. Komma och snacka om chipspåsar.
Bruse skrev:Stämmer, tråden är flyttad, vilket jag blev varse då jag själv fått en del nonsens inlägg raderade. Jag är altlså själv drabbad, men gnäller inte som en 12-åring för det!
Faktum är att du var den som gnällde från första början. Övriga inlägg är en reaktion på privatpersonen Bruses inlägg.
Jag har förstått vilket enormt arbete du lagt ned för att få till stånd detta forum, Bruse. Jag är dig mycket tacksam! Du framhåller själv att Webmaster är en funktion, som inte har något att göra med dig som privatperson. Låt då denne Webmaster kommentera Hagridos inlägg och omedelbart flytta det utan mankemang.
Med hopp om klarläggande
/Michael