M25

Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl.

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Diskussioner om spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik. Ej fjärrtrafik på järnväg odyl. Allmänna forumregler
Johan

M25

Inlägg av Johan »

För en stund sedan passerade jag på E6an förbi baksidan av Rantorgshallen. Något förvånad blev jag av att se två multipelkopplade M25or. Något jag inte sett på många år. Är det någon specialkörning på gång eller bara förflyttning inom vagnhallen?
Användarens profilbild
Andy

Re: M25

Inlägg av Andy »

Johan skrev:För en stund sedan passerade jag på E6an förbi baksidan av Rantorgshallen. Något förvånad blev jag av att se två multipelkopplade M25or. Något jag inte sett på många år. Är det någon specialkörning på gång eller bara förflyttning inom vagnhallen?
Så du hvem to M25'er det var?
Jeg ville tru at det kansje var 518 og 552?

Andreas
Björn J.

Inlägg av Björn J. »

Dom enda M25:orna som troligtvis befann sig där i går var de båda som Andy föreslagit, dessa används av GS utbildning.

Den ena av dessa är en rullande lektionssal med bänkar och bord, filmduk och övrigt undervisningsmaterial.

I övrigt har Ringlinien tre M25:or bevarade, dessa är; 582, 606, och 621.

621 lånas ibland in av utbildningen, så det är klart att den kan ha varit där också.
606 lånas inte ut, men denna vagn och dess återfödare tar sig emellanåt en tur på 0-spåret runt vagnhallen, denna vagn känns lätt igen i sin ursprungsmålning och med flaggor i takfronten oavsett datum eller årstid.
582 har med största sannolikhet inte varit ute på detta spår... denna vagn är avklädd och under renovering. Den är dessutom en vänstervagn.

Bj.
Vadå jag dyster?
Johan

Inlägg av Johan »

Det är sannolikt så. Jag hann inte läsa numren, mer än att första vagnen hade 5 som första siffra. Och båda hade 70/80-talsmålningen. För övrigt är ju M25 lätt att känna igen eftersom de saknar skydden över hjulhusen. Ingen ovanlig syn, mer än att de var multade.
Skriv svar