Lidingölok i HY

Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!

Moderatorer: Jourmaster, Infomaster

Kategoriregler
Visa bilder på spårvägar, tunnelbanor, lokalbanor och förortsjärnväg med reguljär lokaltrafik här!
Allmänna forumregler
Användarens profilbild
Kristofer
Kontakt:

Inlägg av Kristofer »

Bussmicke skrev:Lars S och Pontus; Stort tack till er båda.
Nu ligger text o bild ute.
Ni kan titta om det ser bra ut, har ni synpunkter? Vg. återkom.
Fin sida, Micke,
men du har daterat Lars kommentar en månad framåt i tiden... En petitess, men du ville ju ha synpunkter.
Om man inte vet vart man ska, är det ingen idé att skynda sig. Man vet ju ändå inte när man är framme. (Nalle Puh)
Lars Stegenius

Inlägg av Lars Stegenius »

Kristofer skrev:
Bussmicke skrev:Lars S och Pontus; Stort tack till er båda.
Nu ligger text o bild ute.
Ni kan titta om det ser bra ut, har ni synpunkter? Vg. återkom.
Fin sida, Micke,
men du har daterat Lars kommentar en månad framåt i tiden... En petitess, men du ville ju ha synpunkter.
Läckra bilder!

Men, som sagt, min text är feldaterad.....

//Lars S
Pontus

Inlägg av Pontus »

För övrigt bytte man spår på Lidingöloket i dag också i HY. Hann dock inte få någon bild på det. Såg ut som om man behövde hämta ut någon boggie som stod bakom loket.
Annars är det mest spårgående traktorer på dagtid utanför fönstret just nu. Det ser ut som om de håller på och justerar spåren. Ska se om jag kan få fram en bild i morgon på det.
Pontus

Inlägg av Pontus »

För övrigt såg hela ekipaget vid fototillfället ut så här:
Bild
Lars Stegenius

Pontus skrev: Annars är det mest spårgående traktorer på dagtid utanför fönstret just nu. Det ser ut som om de håller på och justerar spåren. Ska se om jag kan få fram en bild i morgon på det.
Stämmer, man byter slipers från trä till betong. Broby Spår gör jobbet.
Man håller på och jobbar i andra depåer också, bl.a. har man renoverat spår 0-4 i Bromma. Där hade man visst inte gjort någon större upprustning sedan depån byggdes på 40-tale. Man kunde dra ur rälsspikarna med bara fingrarna...... Ungefär lika illa är det inom depåområdet på Östra Station.

//Lars S
Användarens profilbild
Per Lind

Hammarby

Inlägg av Per Lind »

Varför lägger man ner pengar och arbete på att rusta upp spåren när hallen skall flyttas inom några år?

Pågår något för att SSS skall ta över loket?

-Per
Sluta med plågsamma särskrivningar! Ord som uttalas ihop skall också skrivas ihop!
Användarens profilbild
Andy

Re: Hammarby

Inlägg av Andy »

Per Lind skrev:Varför lägger man ner pengar och arbete på att rusta upp spåren när hallen skall flyttas inom några år?
Kansje for å kunne unngå avsporinger, og enda mere kostbare utgifter til reprasjon av matriellet!

ANdreas
Lars Stegenius

Andy skrev:
Per Lind skrev:Varför lägger man ner pengar och arbete på att rusta upp spåren när hallen skall flyttas inom några år?
Kansje for å kunne unngå avsporinger, og enda mere kostbare utgifter til reprasjon av matriellet!

ANdreas
Exakt, Andy!

//Lars S
Lars Stegenius

Per Lind skrev:Pågår något för att SSS skall ta över loket?

-Per
SSS har nog inget intresse.
1. Det är ett järnvägsfordon
2. Det blir dyrt att göra det körbart
3. Det är ett udda lok av liten historisk betyelse

//Lars S
mr.underground

Re: Lidingölok i HY

Inlägg av mr.underground »

För att blåsa liv i en gammal tråd!
Angående detta trevliga ackumulatorlok nr.200 som gått på lidingöbanan i så många år.
Min fråga är vad som egentligen hände med detta lok och de 2 vagnarna som var med på bilden i Hammarby?
Blev det ett möte med skärbrännaren?, en stallplats i Malmköping? eller någonting annat?

Mvh Erik
Användarens profilbild
A32

Inlägg av A32 »

Loket har jag inget aning om men vagnarna tror jag står längst ut efter "sista växeln" i HY, där man ställer upp vagnar som ska till skroten.

/a32 :wink:
På fädernes grund skall det nya byggas, med trofast kärlek det gamla tryggas
Copyright A32 på mina bilder här på SSS Forum. לוהים גדול
Användarens profilbild
Martin Andersson

Inlägg av Martin Andersson »

mr.underground skrev:För att blåsa liv i en gammal tråd!
Angående detta trevliga ackumulatorlok nr.200 som gått på lidingöbanan i så många år.
Min fråga är vad som egentligen hände med detta lok och de 2 vagnarna som var med på bilden i Hammarby?
Blev det ett möte med skärbrännaren?, en stallplats i Malmköping? eller någonting annat?

Mvh Erik
Loket stod kvar i Hammarbydepån så sent som i onsdags då jag gick min tredje snöblåsarutbildning :cheesygrin: :-)
Männer aus Stahl fahren Autos aus Pappe
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

Det finnes relativt nye celler fra utrangerte T-banevogner i Oslo nå. Hvis de kan brukes da...
daniel_s

Inlägg av daniel_s »

BaardB skrev:Det finnes relativt nye celler fra utrangerte T-banevogner i Oslo nå. Hvis de kan brukes da...
:cheesygrin: Batterierna i 200 är väl av den sorten som dinosaurierna hade i sina bandspelare...
Användarens profilbild
BaardB
Kontakt:

Inlägg av BaardB »

daniel_s skrev:
BaardB skrev:Det finnes relativt nye celler fra utrangerte T-banevogner i Oslo nå. Hvis de kan brukes da...
:cheesygrin: Batterierna i 200 är väl av den sorten som dinosaurierna hade i sina bandspelare...
Det er nok samme sorten! Dette er den sorten tyske ingienører hadde i leketogene sine på 60-tallet. Slike celler har visst en standard...
Bilagor
P7060013.jpg
P7060013.jpg (57.77 KiB) Visad 1354 gånger
Skriv svar