kildor skrev:Och du är tydligen först ut för jag har inte sett några bilder nån annanstans, varken på nyhetssajterna eller andra forum.
Tanken var att få ut bilder snabbt. Såg inga andra "kända" fotografer på platsen, dock många andra. Antagligen pressfotografer också.
Jag har även lagt in bilderna på Postvagnen nyss.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Lars Stegenius skrev:Spontan reaktion från kollega: "Nu får vi väl ställa alla C20 för inspektion..... "
//Lars S
Är det inte snarare spåren som ska in på inspektion?
Det borde man kanske ha gjort lite tidigare.....
Med lite otur kan vagnen vara allvarligt skadad. Worst case är att leden har utsatts för kraftig vridning i något plan. Med lite tur kan dock skadorna vara relativt obetydliga. Allt beror på hur pass våldsamt förloppet var. Skadeinspektionen får väl visa hur illa ställt det är.
Tack för bilderna MJ, själv var jag tvungen att bege mig ut för att se hur busstrafiken flöt, det var ett mindre kaos med arga tanter mm. Men hem tog jag mig
Om jag tolkar bilden rätt så är det alltså en södergående 19 som spårat ur i växeln till uppställningsspåret på Pollack. Har jag rätt?
En annan intressant fråga är var vagnarna hamnar som ska in i Högdalsdepån? Jag såg alldeles nyss en vagntransport som gick åt Farstahållet. Kanske jag får sällskap utanför fönstret i HY av några C20 snart?
Pontus skrev:Om jag tolkar bilden rätt så är det alltså en södergående 19 som spårat ur i växeln till uppställningsspåret på Pollack. Har jag rätt?
En annan intressant fråga är var vagnarna hamnar som ska in i Högdalsdepån? Jag såg alldeles nyss en vagntransport som gick åt Farstahållet. Kanske jag får sällskap utanför fönstret i HY av några C20 snart?
Svar ja. Dom vagnarna som ska hem till Hö sen får väl köra på norrgående spår till enskede gård där en övergångsväxel finns
Men det är nog inte omöjligt att du kan få se C20 2217, 2248 & 2065 vid HY.
M224 skrev:Tack för bilderna MJ, själv var jag tvungen att bege mig ut för att se hur busstrafiken flöt, det var ett mindre kaos med arga tanter mm. Men hem tog jag mig
Varsågod.
Som sagt så var det många fotografer på plats som fotade med allt från mobiler till proffskameror.
Enligt uppgift på Postvagnen har inga fel hittats på vare sig banan eller vagnen så vi får hoppas att utredningen kommer fram till vad som orsakat detta.
/Martin. Spårväg och kontanter, ja tack.
Besök gärna min blogg, hemsida, eller Instagram
Pontus skrev:Om jag tolkar bilden rätt så är det alltså en södergående 19 som spårat ur i växeln till uppställningsspåret på Pollack. Har jag rätt?
de vände ju 19 i hökis precis när det hade hänt... man tömde alltså i gup, körde tom till höä och tom tillbaka å sen i trafik mot hässelby. Men det var ju runt 13, så jag har inget BRA svar på din fråga. Kanske får de sova ute som förra vintern när ett tåg spårade ur i depån.
de vände ju 19 i hökis precis när det hade hänt... man tömde alltså i gup, körde tom till höä och tom tillbaka å sen i trafik mot hässelby. Men det var ju runt 13, så jag har inget BRA svar på din fråga. Kanske får de sova ute som förra vintern när ett tåg spårade ur i depån.
Eller så får dom natta utomhus i Vby det återstår att se
Vet inte vad som vore bättre netikett här, att hålla allt inom ämnet i en tråd, eller att starta en egen.
Men jag kör, säg till om du misstycker MJ!
En bild jag tog, tillför inget antar jag, gjorde ingen ansträngning att hitta en tydligare vy.
Och mörkt vid perrongen. Mycket ljusare uppe på driftledningen
Hagsätratåg som går ur trafik till vänster, liket som rullade ner för egen maskin till höger.
Men var det bara en del som vände tomma? Jag fick intrycket att det gick alldeles för många tåg till Skarpnäck?