Sökningen fann 107 träffar
- tisdag 30 april 2013 18:16
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: 3 tåg av 40 rullar på röda linjen
- Svar: 22
- Visningar: 2025
Re: 3 tåg av 40 rullar på röda linjen
Eftersom växlarna på Kungsleden används i så liten utsträckning, så gissar jag på att man "inte ville flytta över tåg från bana 1 till 2", av den enkla anledningen att man riskerade en ny urspårning mellan Slussen och Gamla Stan, och därmed ett totalt trafikkaos... Bussar är flexiblare, ä...
- lördag 12 januari 2013 22:46
- Kategori: Bussar
- Tråd: Skottlosningar mot bussar.
- Svar: 0
- Visningar: 937
- lördag 12 januari 2013 22:41
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: SLs nya betalsystem.
- Svar: 1
- Visningar: 361
- lördag 08 december 2012 15:42
- Kategori: Spårtrafik (bilder)
- Tråd: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
- Svar: 8
- Visningar: 1986
Re: Spårvagnskl-tt-r från 80-talet i Göteborg, finns det?
Var väll när filmen Style wars från new york kom 1984 som det började i Sverige.
Då börjades det genast i tunnelbanan men Göteborg vet jag inget om.
Då börjades det genast i tunnelbanan men Göteborg vet jag inget om.
- lördag 08 december 2012 15:33
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Ryms A36 på nockebybanan?
- Svar: 20
- Visningar: 1644
Re: Ryms A36 på nockebybanan?
Vart ska A32 ta vägen när de nya vagnarna levereras?
- tisdag 06 november 2012 20:10
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Utropen i tunneltågen
- Svar: 14
- Visningar: 1412
Re: Utropen i tunneltågen
Uppgradering av infosystemet på tunneltågen känns väl som en grej som Trafikverket gärna hade fått pröjsa, eller iaf att det gått som ett "måste" som del av bygget av pendeltågstunneln? På köpet kunde man kanske fixat automatiska utrop på Cx-tågen, om det inte redan finns. (Hej Stockholma...
- måndag 05 november 2012 17:48
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Utropen i tunneltågen
- Svar: 14
- Visningar: 1412
Re: Utropen i tunneltågen
Uppgradering av infosystemet på tunneltågen känns väl som en grej som Trafikverket gärna hade fått pröjsa, eller iaf att det gått som ett "måste" som del av bygget av pendeltågstunneln? På köpet kunde man kanske fixat automatiska utrop på Cx-tågen, om det inte redan finns. (Hej Stockholma...
- fredag 31 augusti 2012 19:19
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: A30B som verlvagnar?
- Svar: 9
- Visningar: 878
Re: A30B som verlvagnar?
Tack för de bra svaren! 
- torsdag 30 augusti 2012 20:22
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: A30B som verlvagnar?
- Svar: 9
- Visningar: 878
Re: A30B som verlvagnar?
Tror inte SL kommer bygga om någon A30/B30 till verkvagn. Man skulle kunna bygga om en vagn och ersätta tvärbanans ploglok som är från tidigt 1900tal men som sagt tror jag inte SL kommer göra något sådant. En fråga:Spelar det någon roll vilken strömavtagare man använder på lok med fler stycken t.ex ...
- lördag 18 augusti 2012 9:43
- Kategori: Bussar
- Tråd: Slängdes av bussen när dottern grät.
- Svar: 14
- Visningar: 2851
Re: Slängdes av bussen när dottern grät.
MartinW skrev:Där har du fel. Bussarna kör på SLs uppdrag. Resenärerna betalar SL. Alltså är det där man klagar.
Trafikverket begär inte att Veolia ska köra tåg och tar inte betalt för det.
Alldeles riktigt! Bussarna kör på uppdrag av SL och resenärerna betalar till SL.
- fredag 17 augusti 2012 14:09
- Kategori: Bussar
- Tråd: Slängdes av bussen när dottern grät.
- Svar: 14
- Visningar: 2851
Re: Slängdes av bussen när dottern grät.
De pratade ju med SL. Det står ju i artikeln. Eller har de hittat på det också? De har säkert pratat med SL men hela SLs version av händelsen har troligtvis inte kommit fram. Men även om SL inte fått säga sitt fullt ut så tycker jag att busschauffören gjorde fel när han avvisade denna familj från b...
- fredag 17 augusti 2012 12:05
- Kategori: Bussar
- Tråd: Slängdes av bussen när dottern grät.
- Svar: 14
- Visningar: 2851
Re: Slängdes av bussen när dottern grät.
Aftonbladet likt som allt annat i media kan aldrig vinkla en historia och se den från flera perspektiv. SL har inte fått någon chans att berätta sin version av händelsen. Visst kan det vara störande med passagerare som för oväsen men jag tycker att man kanske kunde se lite skillnad på om ett litet b...
- torsdag 16 augusti 2012 19:38
- Kategori: Bussar
- Tråd: Slängdes av bussen när dottern grät.
- Svar: 14
- Visningar: 2851
- onsdag 15 augusti 2012 20:36
- Kategori: Övrig kollektivtrafik
- Tråd: Tågolycka i Mellerud.
- Svar: 0
- Visningar: 1611
- tisdag 07 augusti 2012 10:22
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Roslagsbanans vagnar
- Svar: 58
- Visningar: 10473
Re: Roslagsbanans vagnar
Hur blir mellanvagnarna byggda. Finns bilder?
- tisdag 07 augusti 2012 10:16
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Vad ska nya ändhållplatsen för Spårväg City heta?
- Svar: 95
- Visningar: 3462
Re: Vad ska nya ändhållplatsen för Spårväg City heta?
Finns ju redan en hållplats som heter Sergelstorg som är nuvarande ändhållplatsen för spårväg city. Enklast är väll ändå att hållplatsen heter T centralen/Stockholm central.
- torsdag 10 maj 2012 22:29
- Kategori: Köp & Sälj
- Tråd: Köpes: Norrköpingsfjärren.
- Svar: 0
- Visningar: 3347
Köpes: Norrköpingsfjärren.
Hej. Jag skulle gärna vilja ha spelet norrköpingsfjärren så om någon kan tänka sig att sälja så köper jag gärna. Ni kan nå mig på epost isaac96@live.se
- torsdag 12 april 2012 20:27
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Kollisioner i Stockholms tunnelbana
- Svar: 27
- Visningar: 6629
Re: Kollisioner i Stockholms tunnelbana
Om jag ite minns fel har jag läst om en olycka på bana 1 då en växel lades om under en C12a så den spårade ur.
- torsdag 29 mars 2012 20:48
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Lastbilskrock på Roslagsbanan
- Svar: 10
- Visningar: 1267
Re: Lastbilskrock på Roslagsbanan
För övrigt, plankorsningar skulle väl vara ett utmärkt ställe att testa "intelligenta kameror" som kan identifiera om fordon kanske är i vägen och i så fall varnar tåget och/eller trafikledningen, dessutom kan spela in händelseförlopp när olyckor och incidenter inträffar. Visst kan man te...
- torsdag 09 februari 2012 19:32
- Kategori: Spårtrafik
- Tråd: Olycka på Roslagsbanan.
- Svar: 1
- Visningar: 862